۳۵۰ فلر نفتی در خوزستان می‌سوزد/ از این فلرها حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب روزانه گاز سوزانده می‌شود/ آلودگی و هدر رفت این سرمایه در شان مردم نیست
۳۵۰ فلر نفتی در خوزستان می‌سوزد/ از این فلرها حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب روزانه گاز سوزانده می‌شود/ آلودگی و هدر رفت این سرمایه در شان مردم نیست
آلودگی ناشی از سوزاندن گازهای همراه نفت و هدر رفت این سرمایه، در شان مردم استان خورستان و نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی نیست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه ۳۷۸ فلر نفتی فعال در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد گفت: از این تعداد ۳۵۰ فلر نفتی نیز در استان خوزستان فعال است.

به گزارش کاوش اخبار داود میرشکار روز دوشنبه در آیین کاهش ۹۸ درصدی سوزاندن گازهای همراه نفت در میدان نفتی یادآوران در محل این میدان نفتی اظهار کرد: در مجموع از فلرهای واقع در استان حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب روزانه گاز سوزانده می‌شود.

وی بیان اینکه سوزاندن گازهای همراه نفت بار آلودگی هوا را به دنبال دارد یادآور شد: آلودگی ناشی از سوزاندن گازهای همراه نفت و هدر رفت این سرمایه، در شان مردم استان خورستان و نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی نیست.

به نوشته ایرنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره با اینکه اقدامات مناسبی در جهت کاهش فلر سوزی در غرب کارون انجام شده توضیح داد: باید اقدامات مناسبی که در میدان نفتی یاداوران به ثمر نشسته است تقویت شود و به دیگر میادین و چاه‌های نفتی تسری پیدا کند.

وی تاکید کرد: اداره کل محیط زیست خوزستان پای خط قرمزهای خود در حوزه محیط زیست و سلامت مردم ایستاده و از آن کوتاه نمی‌آید.

میرشکار در ادامه خاطرنشان کرد: باید عبارت خوزستان پسا نفت را در برنامه‌های آینده خود ترسیم کنیم و بر اساس این موضوع مطالعات انجام و فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی همچنین به طرح احیای تالاب هورالعظیم با مشارکت شرکت توسعه مهندسی نفت اشاره کرد و افزود: مطالعات این طرح در دست اقدام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر جبران آسیب‌هایی که به دنبال فعالیت‌های نفتی به زیستگاه‌های طبیعی وارد شده نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم این زیستگاه‌ها به خدمات اکوسیستمی خودشان برگردند زیرا خدمات این اکوسیستم‌ها تنها متعلق به محیط اطرافشان نیست بلکه به کره زمین تعلق دارد.

 ظهر امروز در آیینی ارسال بیش از ۹۸ درصد گازهای همراه نفت تولیدی، به ان جی ال ۳۲۰۰ در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران تحقق یافت.