پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در خوزستان رضایت بخش نیست/ در خوزستان ۱۶ و ۴۶ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند/ بحث آب و هوا از دغدغه‌های جدی مردم خوزستان است/ ۱۵۲ مشعل نفتی در این منطقه وجود دارد که باید برای جمع آوری آنها اقدام کرد
پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در خوزستان رضایت بخش نیست/ در خوزستان ۱۶ و ۴۶ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند/ بحث آب و هوا از دغدغه‌های جدی مردم خوزستان است/ ۱۵۲ مشعل نفتی در این منطقه وجود دارد که باید برای جمع آوری آنها اقدام کرد
پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در خوزستان رضایت بخش نبوده و بانک ها باید اقدام موثری در این خصوص انجام دهند.

 رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در خوزستان رضایت بخش نبوده و بانک ها باید اقدام موثری در این خصوص انجام دهند.

به گزارش کاوش اخبار حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان روز چهارشنبه درنشست شورای اداری خوزستان با اشاره به عملکرد ضعیف استان در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری افزود: در استان خوزستان ۱۶ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج و ۴۶ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند که این حجم از افراد برای دریافت تسهیلات مربوطه، رضایت بخش نیست.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: ما در یک تَلِه جمعیتی قرار گرفتیم که برای جبران آن، پنج سال فرصت داریم. بزرگترین بحران ما در آینده بحث جمعیت است لذا از بانک ها و حوزه راه و شهرسازی تقاضا دارم که تعهدات خود را به طور کامل عملیاتی کنند.

وی افزود: موضوع مسکن از دیگر انتظارات مردم است که استان خوزستان در این زمینه نسبت به برخی از استان‌ها عقب است لذا انتظار داریم تلاش بیشتری در بحث تامین زمین صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان بیان کرد: بحث آب و هوا به عنوان ۲ عنصر اصلی حیات، از دغدغه‌های جدی مردم خوزستان است که باید به این موضوع رسیدگی شود. در حال حاضر ۱۵۲ مشعل نفتی در این منطقه وجود دارد که باید برای جمع آوری آنها اقدام کرد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: با جمع آوری این فلرهای نفتی، سالانه میلیاردها دلار به درآمد کشور افزوده می شود از طرفی سلامتی مردم را به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خدمات زیادی در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رییسی انجام شده اما همچنان کارهای باقیمانده و نیمه تمام از ادوار گذشته زیاد است و جز با کار جهادی امکان انجام خدمات بزرگ و ماندگار محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم از دولت، با کار روزمره و اداری میسر نخواهد شد افزود: مدیران نظام جمهوری اسلامی باید با الگو کردن خود، تمام افراد آن مجموعه را به تلاش شبانه‌روزی وادار کنند.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: خوزستان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد که برای تبدیل شدن آنها به عمل، نیاز به کار جهادی است. وجود تحریم ها در مقابل اراده، عزم، همت و به کارگیری همه ظرفیت‌های کشور، بسیار ناچیز بوده و شاید ۲۰ درصد در روند کارها موثر باشد.

وی در ادامه به موضوع فساد در برخی امور اشاره کرد و افزود: آیت‌الله رییسی با شعار کارآمد کردن دولت و قوه مجریه و مبارزه با فساد خود را در انتخابات مطرح کرد و در این رویه همواره استوار و ثابت قدم است.

درویشیان گفت: یکی از مظاهر فساد، عدم شفافیت اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها است که با تاکید رییس جمهور تمام صورت‌های مالی سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید منتشر شود.

وی در ادامه به انتصاب مدیران توانمند و مجرب در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: اگر ما بهترین قانون، امکانات و نیروی انسانی را در اختیار داشته باشیم اما مدیریت مجموعه، مجرب و باانگیزه نباشد؛ کاری انجام نمی‌شود. در این راستا کمیته ای با محوریت بررسی وضعیت انتصابات در دولت تشکیل شده و توانمندی مدیران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور تسهیل در انجام امور مردم و شناسایی بسترهای فسادزا و برخورد قاطع با فساد را از اصول جدی دولت آیت الله رییسی دانست و گفت: در بحث مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود نداشته و با خاطیان برخورد لازم صورت می گیرد. از آنجا که دولت در مبارزه با فساد مدعی است، در احکام صادره مسئولان موضوع پاکدستی و مردمی بودن مسئولان مورد تاکید است.

وی نظارت مدیران بر افراد زیرمجموعه را ضروری دانست و گفت: نظارت یکی از ارکان مدیریتی بوده و هیچ کس از این موضوع مستثنی نیست. نظارت کردن به معنای بی‌اعتمادی نسبت به زیرمجموعه نیست بلکه باعث تداوم اعتماد و شناسایی مشکلات است.

درویشیان داشتن برنامه اجرایی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده را امری کاربردی دانست و گفت: هر استان و شهرستان باید برای رسیدن به اهداف توسعه ای خود برنامه داشته باشد در غیر این صورت به نتیجه نخواهد رسید.

وی بهره گیری از ظرفیت نخبگان دلسوز و دغدغه‌مند که راهکار مناسبی داشته، بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: استفاده از تجارب استان‌های دیگر در زمینه‌های مشابه برای برطرف کردن مشکلات و چالش های استان، از دیگر اقدامات موثر محسوب می شود.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور بر ضرورت آشنایی مدیران به قوانین و مقررات تاکید کرد و گفت: برخی از پرونده‌های تخلف مربوط به مدیران، ناشی از نبود اطلاع آنها به قوانین و مقررات است.

وی پیگیری امورات مختلف توسط مدیران استان را امری مهم دانست و افزود: اطلاع رسانی، جهاد تبیین و کار رسانه ای هنرمندانه آنگونه که باید در کشور محقق نشده همچنین از اثرگذاری فضای مجازی به خوبی بهره مند نشدیم.

درویشیان گفت: نگاه بخشی به مسائل، مانع از توسعه منطقه و هم افزایی ملی می شود لذا جایی که منافع استان و مردم مدنظر است نباید اختلاف نظر وجود داشته باشد. با توجه به فرصت کمی که در پیش داریم نمی توان همه کارها را به صورت همزمان انجام داد به همین دلیل باید در انجام امور اولویت‌بندی کرد.

درویشیان گفت: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری، مبنی بر مبارزه با فساد باید جلوی رانت و بسترهای فساد گرفته شود از طرفی مبارزه با فساد باعث اقتدار نظام خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: خوزستان سرزمین عشق ورزی و عروج بندگان خالص و مومن به ملکوت است. این سرزمین جای پای بندگانی است که همه چیز خود را با اخلاص برای صیانت از ارزش های ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و جان عزیز خود را نثار کردند لذا این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

  • منبع خبر : ایرنا