رئیس شورای شهر اهواز: نظر استاندار، حل و فصل اختلاف بین اعضای شورای اهواز است/ همه چیز را فدای خواسته خود نکنیم
رئیس شورای شهر اهواز: نظر استاندار، حل و فصل اختلاف بین اعضای شورای اهواز است/ همه چیز را فدای خواسته خود نکنیم
نظر استاندار خوزستان این است که این موضوع بین دوستان شورا حل و فصل شود اما فعلا هیچ زاویه‌ای برای حل و فصل نمی‌بینم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اظهار نظر استاندار خوزستان درباره طرح برکناری شهردار اهواز و حاشیه‌های اخیر شورا گفت: نظر استاندار خوزستان این است که این موضوع بین دوستان شورا حل و فصل شود اما فعلا هیچ زاویه‌ای برای حل و فصل نمی‌بینم.

به گزارش کاوش اخبار سیدمحمدعلی پورموسوی پس از لغو هفتمین بار یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که قرار بود با محوریت برکناری شهردار ساعت ۱۰ امروز (۱۸ دی‌ماه) برگزار شود، با اشاره به تغییر ترتیب دستورکارهای این جلسه اظهار کرد: با توجه به تغییر دستورکار در جلسه امروز، طبق این دستور جلسه اساسا نمی‌شد به موضوع صلاحیت شهردار بپردازیم زیرا با بررسی دستورکارهای اول، زمان جلسه تمام می‌شد اما باز هم به دلیل اینکه در ردیف دهم یا دوازدهم دستور جلسه این نکته مطرح شده است، باز هم آقایان در جلسه حاضر نشدند.

وی افزود: متاسفم که همه چیز برای دفاع از شخصی تدارک دیده شده است که از نظر ما باید از لحاظ قانونی پاسخگوی اقدامات خود باشد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: آقایان هیچ خط قرمزی برای دفاع قانونی از شهردار و احترام و اخلاق نگذاشته‌اند. هر کسی و هر شخصی باید جایی متوقف شود و پاسخگو باشد؛ این گونه نیست که همه چیز را فدای خواسته خود کنیم.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: سعی کردیم ترتیب دستورکار جلسه به نحوی باشد که وقت جلسه برای بررسی لوایح شهرداری سپری شود. این جلسه ۱۰ تا ۱۲ بند داشت که قاعدتا زمان جلسه با بررسی شش بند اول سپری می‌شد اما باز هم آقایان در جلسه حاضر نشدند. شکل کار مشخص است و آن‌ها فکر می‌کردند با تاخیر حضور پیدا می‌کنند و جلسه تشکیل می‌شود.

پورموسوی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با استاندار خوزستان گفت: امروز برای فرماندار اهواز و استاندار خوزستان نامه‌ای ارسال می کنم. در این خصوص، تکالیف قانونی وجود دارد و آن‌ها باید ورود کنند و این تکالیف را انجام دهند. گردن ما در مقابل قانون از مو هم باریک‌تر است و هرچه قانون بگوید که باید در این خصوص انجام شود، ما آن را گردن می‌گیریم اما دیگر این اوضاع را برنمی‌تابم.

وی بیان کرد: نظر استاندار خوزستان این است که این موضوع بین دوستان شورا حل و فصل شود اما فعلا هیچ زاویه‌ای برای حل و فصل نمی‌بینم.

به نوشته ایسنا، رئیس شورای شهر اهواز گفت: با اشاره به جایگاه شورای شهر گفت: شان و جایگاه شورای شهر تنزل پیدا نمی‌کند. در جلساتی که تاکنون قرار بود برگزار شوند، اقشار جامعه و کارکنان شهرداری حضور داشتند اما جلسه تشکیل نشد. گفت‌وگو، طبیعت مردم‌سالاری دینی است و اگر کسی از این فضا سوءاستفاده کند یا او را فرستاده باشند که سوءاستفاده کند، ما به دلیل یک اشتباه یا اشکال نمی‌توانیم جلوی یک جریان جاری صحیح، انقلابی و مردمی را بگیریم.

وی افزود: ممکن است اشکالاتی هم وجود داشته باشد که باید این اشکالات را به جان بخریم. در این چند جلسه الحمدلله اشکالی که بتواند جلوی این جریان را بگیرد، ندیدم و امیدوارم این روال ادامه داشته باشد.

پورموسوی در خصوص نبود جایگاه مخصوص خبرنگاران در صحن و اینکه در جلسه گذشته مقرر شد اصحاب رسانه پرسش و پاسخی از اعضای شورا داشته باشند اما عملا این فرصت تنها برای یک خبرنگار پیش آمد، گفت: اصحاب رسانه شامل تنها یک شخص نیست و امروز تذکراتی دادم. در جلسات آینده هم محل حضور اصحاب رسانه را از قبل مشخص می‌کنیم.