افزایش بیش از ۵ درصدی مصرف انرژی در شبکه برق خوزستان
افزایش بیش از ۵ درصدی مصرف انرژی در شبکه برق خوزستان
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش 5.5 درصدی انرژی مصرفی شبکه برق استان در آذر ماه سال 1402 خبر داد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۵٫۵ درصدی انرژی مصرفی شبکه برق استان در آذر ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، فرامرز شادفر در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: در ماه گذشته ۲ هزار و ۲۳۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و کل تولید برق استان در ۹ ماهه سال جاری، ۳۶ هزار و ۸۷۵ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۱ درصدی را نشان می­دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در آذر ماه ۱۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۳ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۱ هزار و ۸۶۵ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در آذر ماه، ۵۶ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاههای زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۴ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۷ گیگاوات ساعت ۵٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در آذر ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۳ هزار و ۷۲۹ مگاوات نسبت به پیک بار آذر ماه سال قبل، ۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: انرژی مصرفی در نه ماهه سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۷ هزار و ۱۹۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۴ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.