برداشت قارچ «دکمه‌ای» از نیشکر هفت‌تپه آغاز شد
برداشت قارچ «دکمه‌ای» از نیشکر هفت‌تپه آغاز شد
آبان‌ماه امسال واحد تولید قارچ دکمه‌ای نیشکر هفت‌تپه در راستای توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها بازسازی شد.

برداشت قارچ «دکمه‌ای» از کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار تُن قارچ با کیفیت مطلوب از سالن‌های تولیدی این شرکت، برداشت شود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، آبان‌ماه امسال واحد تولید قارچ دکمه‌ای نیشکر هفت‌تپه در راستای توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها بازسازی شد.

در همین زمینه، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به فرایند تولید قارچ در این واحد نیشکری پرداخت و گفت، برای تولید این محصول، سوم آذرماه امسال ۱۵ تُن کمپوست به دو سالن به مساحت کلی ۱۴۰ مترمربع منتقل و شرایط برای پرورش قارچ مهیّا شد.

علیرضا دورباشی‌زاده با بیان اینکه برداشت این محصول تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، افزود، استاندارد برداشت برای این حجم از کمپوست در سالن‌های تولیدی حدود ۴ تُن قارچ باکیفیت مطلوب است.

وی در ادامه بر توسعه طرح‌های غیرنیشکری هفت‌تپه تأکید و اظهار کرد که این طرح‌ها می‌توانند به بهره‌وری بیشتر منابع، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال کمک کند و به توسعه پایدار منطقه منجر شود.

مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه از کارکنان غیرنیشکری قدردانی کرد و تلاش‌های آن‌ها را در پیشبرد اهداف شرکت ستود و اظهار امیدواری نمود که این شرکت به جایگاه ممتازی در تولید محصولات متنوّع دست یابد.

بر اساس این گزارش، در کنار تولید شکر، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه این روزها روند مطلوبی را طی می‌کنند؛ روندی که در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود. کشت مرکبات در مساحت ۲۰ هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، راه‌اندازی گلخانه‌ها، تاکستان، پرورش بلدرچین و دامداری ۶۷۷ رأسی از جمله این طرح‌هاست؛ چندی پیش نیز حدود ۲۴ تن ماهی از استخرهای ماهی این شرکت برداشت شد.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است.