تجمع پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای تحقق مطالبات خود
تجمع پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای تحقق مطالبات خود
جمعی از پرستاران زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه با تجمع در مقابل استانداری خوزستان خواستار دریافت مطالبات خود هستند.

جمعی از پرستاران زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه با تجمع در مقابل استانداری خوزستان خواستار دریافت مطالبات خود هستند.

به گزارش کاوش اخبار یکی از نمایندگان پرستاران مطالبه گر در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: از ساعت ۹ صبح با در دست داشتن پلاکاردهایی برای دریافت مطالبات خود تجمع را آغاز کردیم که تا حوالی ظهر ادامه داشت و برخی از مسئولان دانشگاه و استانداری نیز در بین پرستاران حاضر شده و آنها را برای حل مشکلات به تعامل و گفت وگو در محل معاونت درمان دعوت کردند.

وی افزود: ریشه مشکلات ما پایه حقوق، اضافه کاری، مرخصی، معوقات کارانه و …است که همچنان حل نشده است.

این پرستار تجمع کننده ادامه داد: در ماه اخیر برای دومین بار متوالی است که درب استانداری تجمع کرده‌ایم اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی توضیح داد: حقوق دریافتی ما از بقیه ارگان‌ها کمتر است.

اعتراض به اضافه کار اجباری، کمبود نیرو در بیمارستان، رفع نشدن مشکلات پرستاران، اجرا نشدن صحیح پرداخت تعرفه‌گذاری پرستاری، اجرا نکردن فوق العاده خاص، حق لباس و… عمده مطالبات پرستاران محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز که به همراه معاون درمان دانشگاه در جمع پرستاران حضور یافته بود در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرستاران پرتلاش، حل مشکلات آنها از قبیل کمبود نیرو و پرداخت مطالبات در دستور کار است.

دکتر سید سعید آزنده ازجمله پیگیری‌های به عمل آمده توسط دانشگاه را جذب نیروهای کمک پرستار و پرستار در قالب آزمون‌های استخدامی استانی وکشوری، پیگیری تکمیل چارت تشکیلاتی دانشگاه با محوریت پرستار با دعوت از معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی کشور در دانشگاه و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از سالها عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم با رفع نواقص از طریق وزارت بهداشت مشکلات را تا حد ممکن کاهش دهیم.

بر اساس این گزارش تعداد پرستاران فعال بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز سه هزار و ۶۴۹ نفر هستند.