علوم پزشکی اهواز: آلاینده‌های صنعتی و گردوغبار موجب ابتلا مردم خوزستان به بیماری‌های گوناگون شده است
علوم پزشکی اهواز: آلاینده‌های صنعتی و گردوغبار موجب ابتلا مردم خوزستان به بیماری‌های گوناگون شده است
وجود آلاینده‌های صنعتی، گرد و غبار، گرما و دیگر شرایط سبب شده‌اند که مردم استان به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وجود آلاینده‌های صنعتی، گرد و غبار، گرما و دیگر شرایط سبب شده‌اند که مردم استان به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شوند.

به گزارش کاوش اخبار، محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور با اشاره به شرایط خاص استان اظهار کرد: استان خوزستان از لحاظ امنیتی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از شرایط خاص استان، بیماری‌ها است که متأسفانه از این حیث در کشور رکورد دار است. وجود آلاینده‌های صنعتی، گرد و غبار، گرما و دیگر شرایط سبب شده‌اند که مردم استان به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شوند.

وی افزود: متاسفانه با توجه به مواردی که ذکر شد، همیشه با کمبود نیروهای درمانی مواجه بودیم که علاوه بر این مشکل، در سال‌های اخیر خروج نیروهای درمانی از استان باعث وارد آمدن فشار زیادی به ما و نیروهای موجود درمانی شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به کمبود شدید نیروهای درمانی و لزوم ارائه خدمات مطلوب به بیماران در دولت مردمی، همه تلاش‌ها و نگاه‌ها به جذب نیرو و رفع حداکثری کمبود کادر درمانی بویژه پرستار، متمرکز شود.

سرمست سپس به لزوم همکاری همه ادارات در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم استان تاکید کرد و گفت: جا دارد تمامی ادارت استان برای فراهم کردن زندگی امن و سالم برای مردم خوزستان و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی آنها در کنار ما باشند و به حوزه سلامت با همه توان کمک کنند؛ چرا که هدف کلی ما، ایجاد رضایت‌مندی برای هم استانی‌های است.

وی به دیگر مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: مشکل خاص دیگر که حقیقتا حوزه سلامت را با مشکل مواجه کرده، سخت بودن نگهداشت نیروها بخصوص نیروهای تخصصی در واحدهای درمانی است که البته این موضوع از سال‌های گذشته وجود داشته و در زمان کرونا تشدید شد. متأسفانه علارغم افزایش سطح خدمات، تمایل نیروها برای ماندن در استان کم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به آمار بیمارستان‌های اهواز و دیگر شهرستان‌ها عنوان کرد: ۱۰ بیمارستان‌ عمومی و فوق تخصصی در اهواز و ۱۹ مرکز درمانی در سایر شهرستان‌های خوزستان به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کنند. انتظار می‌رود با عنایت دولت مردمی و همه مسئولان کشوری و استانی، بیش از پیش به مشکلات حوزه سلامت بخصوص مشکل مالی و کمبود نیروی درمانی رسیدگی شود تا بتوانیم سطح ارائه خدمات به بیماران را با بهترین و بالاترین کیفیت انجام دهیم.

  • منبع خبر : فارس