اسماعیل هنیه : به آتش بس با اسرائیل نزدیک هستیم
اسماعیل هنیه : به آتش بس با اسرائیل نزدیک هستیم
مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه طی یک بیانیه‌ای که توسط دستیارش به رویترز ارسال شد، گفت: مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، این پس از آن است که شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه گزارش داد که دولت بنیامین نتانیاهو به توافقنامه آزادی زندانیان با حماس چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است.

هیچ جزئیات دیگری درباره این توافقنامه احتمالی ارائه نشده است.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس به الجزیره گفت: جزئیات توافق آتش‌بس در ساعات آینده اعلام خواهد شد. برادران در قطر جزئیات توافق آتش‌بس را اعلام می‌کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه گفت: معتقدم که ما اکنون به توافقی بیش از پیش نزدیک شده‌ایم.

همچنین «جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه طی مصاحبه با «جیک تپر» مجری تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان کرد: به نظرم ما در مذاکرات آزادی اسرا نزدیک‌تر از آنچه که بوده‌ایم، هستیم. این مذاکرات چندی پیش آغاز شده و اختلاف نظراتی در برخی حوزه‌ها وجود دارند که کاهش پیدا کرده‌اند.

او از ارائه جزئیات این مذاکرات خودداری کرد، اما افزود که مقامات دائما در حال بررسی هستند و همچنان برای جو بایدن این مساله یک اولویت محسوب می‌شود.