هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی
رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در برخی از مناطق و بارش برف در ارتفاعات استان قابل انتظار است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات استان و رگبار شدید باران و رعد و برق از اواخر وقت یکشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش کاوش اخبار در این اطلاعیه آمده است: پیرو هشدار نارنجی روز جمعه مبنی بر ورود سامانه بارشی فراگیر و با تاکید بر اعتبار آن، تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات استان از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط وقت سه شنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در برخی از مناطق و بارش برف در ارتفاعات استان قابل انتظار است.

منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات شامل اندیکا، سردشت و شهیون دزفول،حسینیه و بیدروبه اندیمشک، شمال لالی، شمال شرق مسجدسلیمان، باغملک،صیدون، بهبهان و سردشت زیدون است.

سامانه بارشی اخیر که از روز چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته بر خوزستان حاکم بود بیشترین میزان بارش در شوش با ۴۷.۵ میلیمتر ثبت شد و میزان بارش در ایستگاه اهواز ۲۷.۸ میلیمتر بوده است.