تخلف بورسی ۱۰ هزار میلیارد تومانی
تخلف بورسی ۱۰ هزار میلیارد تومانی
یکی از موارد مهم برای برگرداندن اعتماد به بازار سرمایه، به ذی‌نفعان مختلف اطمینان دهیم منافع سهامداران در شرکت رعایت می‌شود.

تسنیم: رئیس سازمان بورس گفت: در بحث دستورالعمل حاکمیت شرکتی به‌دنبال آن هستیم که به‌عنوان یکی از موارد مهم برای برگرداندن اعتماد به بازار سرمایه، به ذی‌نفعان مختلف اطمینان دهیم منافع سهامداران در شرکت رعایت می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سومین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی بیان کرد: یکی از ارکان بازار سرمایه ما، سرمایه‌گذاران هستند و در طول دوره‌های مختلف بالاخص در سنوات گذشته که دعوت عمومی و سراسری از سوی دولت انجام شد، سیاست‌های اتخاذشده، ضربات زیادی به سرمایه‌گذاران وارد کرده است. قبل از سال ۹۸ مردم حضور پررنگی در بازار سرمایه نداشتند و فعالان این بازار را عمدتاً حرفه‌ای‌ها یا اشخاصی که آشنایی با ریسک‌های این بازار داشتند، تشکیل می‌دادند؛ ولی در سال ٩٩ میلیون‌ها نفر سهام‌دار وارد این بازار شدند و برخی روز‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان پول وارد این بازار می‌شد؛ بی‌آن‌که به زیرساخت‌های بازار سرمایه، ابزار‌های این بازار برای سرمایه‌گذاری مردم و بحث‌های حاکمیت شرکتی توجهی شود.