واحد تولید «قارچ دکمه‌ای» نیشکر هفت‌تپه احیا شد
واحد تولید «قارچ دکمه‌ای» نیشکر هفت‌تپه احیا شد
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که واحد تولید «قارچ دکمه‌ای» این شرکت پس از بازسازی، به مدار تولید بازگشته است.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که واحد تولید «قارچ دکمه‌ای» این شرکت پس از بازسازی، به مدار تولید بازگشته است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علیرضا دورباشی‌زاده بازسازی واحد تولید قارچ دکمه‌ای را در راستای توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های هفت‌تپه برشمرد و گفت، ۲ سالن ۱۴۰ مترمربعی با گنجایش ۱۵ تُن کمپوست برای این کار درنظر گرفته شده است.

وی به برداشت چهار و نیم تُنی قارچ در دوره قبل، اشاره کرد و گفت که این میزان برداشت رشدی ۳۰ درصدی داشت و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری نیز با همت‌ و تلاش کارکنان مدیریت غیرنیشکری این میزان برداشت محقق شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به سابقه کشت قارچ در منطقه و ایجاد فرهنگ‌سازی در این زمینه هم اشاره کرد و گفت که با بهره‌گیری از توانایی همکاران‌مان سعی در نهادینه کردن فرهنگ پرورش قارچ کردیم که نتایج مثبت آن به‌زودی مشخص خواهد شد.

دورباشی‌زاده از پرسنل غیرنیشکری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه قدردانی کرد و تلاش‌های آن‌ها را در پیشبرد اهداف شرکت تحسین کرد. وی بیان کرد که این پرسنل با تخصص و تجربه‌ خود به بهبود عملکرد و بهره‌وری شرکت کمک بسیاری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در کنار تولید شکر، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه نیز این روزها روند مطلوبی را طی ‌می‌کنند؛ روندی که در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود.

کشت جدید مرکبات در مساحت ۲۰ هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، راه‌اندازی گلخانه‌ها ،تاکستان، سالن پرورش قارچ، بلدرچین و دامداری ۶۷۷ رأسی از جمله این طرح‌هاست که مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه به آن اشاره کرد.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید.