بازار بی‌قانون رهن و اجاره مسکن در اهواز
بازار بی‌قانون رهن و اجاره مسکن در اهواز
اجاره نشین‌ها در کلانشهر اهواز مشکلات زیادی دارند که از جمله آنها پرداخت اجاره بهای نجومی به ملکان املاک است.

اجاره نشین‌ها در کلانشهر اهواز مشکلات زیادی دارند که از جمله آنها پرداخت اجاره بهای نجومی به ملکان املاک است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، اجاره‌نشینی یکی از مشکلات مهمی است که گریبان‌گیر اقشار مستضعف و متوسط جامعه ایران شده زیرا با گران شدن هر روزه بهای خانه توانایی خرید سرپناه ثابت برای خود را ندارند.

اجاره‌نشینی در همه جای ایران به‌ویزه در استان خوزستان و شهر اهواز وجود دارد و اجاره‌نشین‌ها مجبور هستند پول کلانی را بابت خانه‌ای که برای زندگی اجاره کرده‌اند بپردازند.

متاسفانه بالا رفتن بیش از حد و چند برابر شدن اجاره بها و مبلغ رهن مسکن، خواب را از اجاره نشین‌ها ربوده است و زندگی را برای این قشر سخت کرده زیرا مجبور هستند بخش زیادی از درآمد خانواده را برای پرداخت اجاره بپردازند.

در کلانشهر اهواز اما با جاهای دیگر فرق دارد زیرا افزایش اجاره بها و پول پیش برای رهن خانه قاعده و قانون خاصی ندارد و هر کسی هر گونه که بخواهد با مستاجر برخورد می‌کند و به دلخواه خودش مبلغ اجاره و پول رهن را اضافه می‌کند.

در همین ارتباط یکی از اهالی شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با گلایه از نبود قانون برای افزایش اجاره خانه اظهار کرد: چند وقتی است که برای اجاره خانه به بیش از ۱۰۰ بنگاه املاک رفته‌ام که می‌گویند با پول پیش و اجاره‌ای که من خانه می‌خواهم خانه‌ای ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: البته چند خانه را با پیشنهاد بنگاه‌ها دیدم ولی واقعا مبلغی که برای رهن و اجاره اعلام کرده بودند برای این خانه‌ها خیلی زیاد بود و برخی از آنها هم اصلا مکان خوبی برای حداقل یک‌سال زندگی که در قراردادهای اجاره هست نبود.

این شهروند اهوازی تصریح کرد: در این مدت اجاره نشینی، آنچه ما با چشم خود مشاهده کردیم بازار رهن و اجاره در شهری که نام کلانشهر را یدک می‌کشد قانون خاصی ندارد و هر کس هر گونه بخواهد خانه را اجاره می‌دهد و نظارتی هم بر این کار صورت نمی‌گیرد که امیدواریم از سوی مسئولان چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.