استاندار خوزستان: خرمشهر و آبادان نماد مقاومت جبهه زنان و خواهران است/ آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد
استاندار خوزستان: خرمشهر و آبادان نماد مقاومت جبهه زنان و خواهران است/ آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد
خواهران انقلابی ما در همه صحنه های دفاع حاضر بودند و حتی گاهی جلوتر از رزمندگان قرار می گرفتند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آبادان امروز به عنوان مکتب فکری شناخته می شود، گفت: آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد و این شهر برای رزمندگان اسوه مقاومت بود.

به گزارش کاوش اخبار، علی اکبر حسینی محراب امروز در یادواره شهدای شکست حصر آبادان با حضور مسئولان کشوری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شکست حصر آبادان اظهارداشت: شکست حصر آبادان سبب حرکت های بعدی رزمندگان اسلام در تمامی صحنه های جنگ با عراق شد.

وی ریشه پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی را عملیات تلفیقی میان ارتش و سپاه به فرمان امام خمینی (ره) دانست و عنوان کرد: رزمندگان اسلام زمانی که عراق تصور می کرد این محاصره منجر به سقوط آبادان می شود و جاده ماهشهر را نیز در اختیارگرفته بود با برنامه ریزی دقیق، توکل به خدا و نثار جان توانستند آبادان را از حصر نجات دهند و همین امر مقدمه ای برای پیروزی در خرمشهر و تمام جبهه های جنگ شد.

استاندار خوزستان بیان داشت: خرمشهر و آبادان نماد مقاومت جبهه زنان و خواهران است، این امر نشانگر این بود که خواهران انقلابی ما در همه صحنه های دفاع حاضر بودند و حتی گاهی جلوتر از رزمندگان قرار می گرفتند.

حسینی محراب با بیان اینکه آبادان امروز به عنوان مکتب فکری شناخته می شود؛ افزود: آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد و این شهربرای رزمندگان اسوه مقاومت بود.

وی ادامه داد: فرهنگ آبادان تاریخ ساز است و در همه محلات مختلف این فرهنگ غنی دیده می شود؛ ما به جوانان مردم این دیار درود می فرستیم.

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت های عمرانی صورت گرفته در آبادان تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی برای عمران و آبادانی این شهرستان پیش از این صورت گرفته است و در سفر دوم رییس‌ جمهور سلسله ای از مصوبات را از دستگاه های مختلف دریافت کردیم و امیدواریم که بتوانیم با تخصیص بودجه ای که در نیمه دوم سال خواهیم داشت. جهت گیری و تحرکات خوبی را در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، راه و همه مواردی که برای نوکری این مردم وظیفه ماست با کمک بزرگان به انجام برسانیم.

وی در پایان گفت: داشتن بهترین ها حق مردم این سرزمین است و امیدواریم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای آن ها باشیم.