لوازم آرایشی و بهداشتی رکورد دار عرضه کالاهای قاچاق در خوزستان/ با عرضه کالای قاچاق آرایشی و بهداشتی مقابله می‌شود
لوازم آرایشی و بهداشتی رکورد دار عرضه کالاهای قاچاق در خوزستان/ با عرضه کالای قاچاق آرایشی و بهداشتی مقابله می‌شود
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت خوزستان افزود: با اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا عرضه لوازم یدکی قاچاق در بازار استان بسیار کاهش یافته است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: کالاهای بهداشتی و آرایشی بیشترین میزان عرضه قاچاق کالا در بازار استان محسوب می شوند.

به گزارش کاوش اخبار، بهرام جباری امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید مقابله با عرضه کالای قاچاق در استان بیان کرد: متاسفانه عرضه کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق در سطح بازار زیاد است.

وی با اشاره به طرح مقابله با عرضه قاچاق کالا در بازار افزود: در این طرح با عرضه پنج گروه کالایی قاچاق مقابله می‌شود که یکی از این گروه‌ها، کالاهای بهداشتی و آرایشی است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: برای اجرای تاثیر گذار این طرح نیاز به همکاری هر چه بیشتر مردم با استفاده از کالاهای شناسه دار و استاندارد داریم.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به اینکه در این طرح با واحدهایی که کالای بدون شناسه عرضه می‌کنند برخورد خواهد شد ادامه داد: برای اجرای این طرح گشت‌های مشترک با حضور بازرسان معاونت غذا و داروی استان، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و دستگاه‌های ناظر به صورت هفتگی انجام می‌شود.

جباری خاطرنشان کرد: این طرح جدید است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به زمان بیشتری دارد.

جباری افزود: باید این آگاهی در بین مردم ایجاد شود که کالاهای بدون شناسه تقلبی و قاچاق هستند و احتمال وارد کردن خسارت جانی و مالی به مصرف کننده را در پی خواهند داشت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت خوزستان افزود: با اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا عرضه لوازم یدکی قاچاق در بازار استان بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کالاهای فاقد شناسه بدون کیفیت هستند اظهار کرد: شناسه کالا توسط تولید کننده و یا شرکت وارد کننده کالا بعد از ثبت در سامانه جامع تجارت وزارت صمت صادر می‌شود و نشان دهنده اصالت و اطمینان از کالا است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه برخورد قاطع با متخلفان در حوزه قاچاق کالا انجام می‌گیرد گفت: این پنج گروه کالایی مشمول طرح مقابله با عرضه قاچاق کالا در بازار کالاهای سلامت محور بهداشتی و آرایشی، پوشاک، دخانیات، کالای خانه و لوازم یدکی را در برمی گیرند.

جباری افزود: این پنج گروه کالایی از اقلام پرمصرف هستند که بسیار مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد به ویژه کالاهای بهداشتی که درصورت تقلبی بودن ممکن است سلامت مردم را به خطر بیندازد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا از عرضه کالای قاچاق در بازار جلوگیری شود گفت: سودآور بودن این کالاها قاچاقچیان را ترغیب می‌کند تا با ورود کالاهای غیراصل در بازار سودهای غیرمتعارف به دست آورند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در پنج ماهه امسال ۴۰ هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی و ۶ هزار و ۶۷۹ مورد گشت مشترک از واحدهای صنفی و تولیدی استان انجام شده است.

جباری با اشاره به اینکه در این مدت چهار هزار و ۴۸ پرونده تخلف در این بازرسی‌ها تشکیل شده افزود: عمده تخلفات در حوزه کالاهای دخانی، سلامت محور و لوازم یدکی بوده است.

خوزستان به واسطه داشتن مرزهای زمینی و آبی یکی از مبادی‌های ورود و خروج کالای قاچاق در کشور است.

طبق اعلام اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان بیشترین تخلفات ثبت شده در استان انجام قاچاق کالا بوده است.