جاده‌های ارتباطی گتوند به وضعیت اسفناک و مرگباری تبدیل شده است
جاده‌های ارتباطی گتوند به وضعیت اسفناک و مرگباری تبدیل شده است
جاده‌های شهرستان گتوند در سال‌های اخیر همواره موجب داغدار شدن شهروندان، خسارت‌های سنگین مالی و همچنین مصدومیت‌های جبران ناپذیر شده است.

سرپرست فرمانداری گتوند با انتقاد از وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی در این شهرستان گفت: استاندارد نبودن راه‌های ارتباط شهری و روستایی گتوند به قاتل شهروندان این شهر تبدیل شده‌اند.

جاده‌های شهرستان گتوند در سال‌های اخیر همواره موجب داغدار شدن شهروندان، خسارت‌های سنگین مالی و همچنین مصدومیت‌های جبران ناپذیر شده است.

به گزارش کاوش اخبار، عباس عباسی‌زاده رسیدگی فوری و خارج از نوبت به وضعیت مرگبار جاده‌های گتوند را مطالبه مردم و مسئولان گتوند از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان دانست و اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت جاده‌های گتوند باید اولویت استان قرار گیرد.

وی استاندارد نبودن جاده‌های ورودی و خروجی گتوند را از دیگر چالش‌های این شهرستان دانست و گفت: متاسفانه گتوند دربخش راه با عقب ماندگی‌ زیادی در سال‌های اخیر مواجه بوده است.

سرپرست فرمانداری گتوند تاکید کرد: استاندارد نبودن جاده‌های شهرستان گتوند در سال‌های اخیر همواره موجب داغدار شدن شهروندان، خسارت‌های سنگین مالی و همچنین مصدومیت‌های جبران ناپذیر شده است.

وی با انتقاد از نیمه کاره رها شدن برخی طرح‌های راه‌سازی در این شهرستان افزود: برخی از طرح‌های راهسازی در شهرستان گتوند نیمه کاره رها شده‌اند که موجب وقوع روزانه تصادف در این محورها شده است.

عباسی‌زاده گفت: عملیات اجرایی چهار خطه کردن جاده ورودی گتوند – جنت مکان آذرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد و قرار بود ظرف مدت هشت ماه به بهره‌برداری برسد، اما همچنان بلاتکلیف و نیمه کاره مانده است.

وی افزود: تعریض و ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان گتوند یکی از مهمترین مطالبه‌های شهروندان از مسئولان شهرستان و استان است و دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل راه و شهرسازی و همچنین راهداری و حمل نقل جاده‌ای خوزستان باید پاسخگوی این مطالبه‌ها باشند.

سرپرست فرمانداری گتوند با اشاره به شناسایی محورهای پرخطر این شهرستان بیان کرد: محور اصلی و پرتردد گتوند- شوشتر- دزفول، مسیرهای ارتباطی شهرستان گتوند از سمت سه راهی روستای کوشکک دربخش مرکزی وبخش عقیلی و همچنین جاده‌های ارتباطی با شهرستان‌های لالی و مسجد سلیمان از جمله مناطق پرحادثه گتوند است.

وی ادامه داد: همچنین جاده‌های ارتباطی از سمت دهستان کیارس و آبیدهای حاجی بابا و علیباز دربخش مرکزی همجوار با شهرستان دزفول از دیگر محورهای ناایمن و بسیار حادثه خیز شهرستان گتوند هستند که باید توجه جدی‌تر برای ایمن‌سازی این محورها انجام شود.

به نوشته تسنیم، به علت ترافیک سنگین، پیچ‌های زیاد و عرض کم، دید کم در شب و نداشتن علائم هشداردهنده مناسب سالانه حوادث مرگباری در جاده‌های ارتباطی گتوند رخ می‌دهد و به یکی از حادثه‌خیزترین نقاط استان خوزستان تبدیل شده است.