درخواست برق منطقه‌ای خوزستان برای کاهش مصرف برق در دمای ۵۰ درجه 
درخواست برق منطقه‌ای خوزستان برای کاهش مصرف برق در دمای ۵۰ درجه 
نیمه نخست گرما را با مدیریت هوشمندانه شبکه و همراهی و همکاری مشترکین در کاهش مصرف برق که جای تقدیر دارد، با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به روند افزایش دما و رشد بیش از ۵ درصدی مصرف برق، از مردم درخواست کرد که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت‌بزرگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (۹ مرداد) اوج مصرف شبکه برق خوزستان به هشت هزار و ۵۷۱ مگاوات رسید که در مقایسه با هشت هزار و ۱۳۳ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۵٫۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی از وقوع دماهای بالاتر از ۵۰ درجه تا پایان هفته جاری حکایت دارد، گفت: با توجه به شدت گرفتن اوج گرما و ماندگاری آن که مساله‌ای مهم است، از مشترکین درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در ساعت‌های اوج بار که با اوج گرما هم‌زمان هست (۱۱ تا ۱۷) در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: یک مساله وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه است و یک مساله تاثیرگذارتر، ماندگاری این دما برای چند روز متوالی است که می‌تواند عملکرد تجهیزات را که به علت پرباری ناشی از مصرف در بیشترین دمای ممکن خود هستند، دچار اشکال کند و باعث حادثه شود.

دشت‌بزرگ تصریح کرد: نیمه نخست گرما را با مدیریت هوشمندانه شبکه و همراهی و همکاری مشترکین در کاهش مصرف برق که جای تقدیر دارد، با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و برای عبور از روزهای باقیمانده نیز نیازمند این تعامل و همکاری دوسویه و مثبت هستیم.

وی با درخواست از مشترکین برای کاهش مصرف برق، تاکید کرد: مشترکین بخش خانگی که بیشترین میزان مصرف شبکه برق را به خود اختصاص داده‌اند با خاموش کردن کولرهای اضافی و تنظیم دمای کولر بر روی نقطه آسایش ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف، می‌توانند پایداری شبکه برق را در این گرمای غیرقابل تحمل تضمین کنند و از مشوق‌های وزارت نیرو بهره‌مند شوند.