افزایش مصرف انرژی تیرماه شبکه برق خوزستان‎
افزایش مصرف انرژی تیرماه شبکه برق خوزستان‎
انرژی مصرفی شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴ درصد رشد داشته است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش کاوش اخبار، فرامرز شادفر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها بیان کرد: در تیرماه ۵ هزار و ۹۰۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار برق تولیدی، ۴۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.
وی تصریح کرد: از ۳ هزار و ۴۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۵۴ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۶ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در تیرماه ۱۴۰۲ انرژی مصرفی با ۵ هزار و ۷۱۴ گیگاوات ساعت ۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف با مصرف ۸ هزار و ۹۹۱ مگاوات نسبت به پیک بار تیر ماه سال قبل، ۳ درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.
با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی نمایند.