چرا مسکن مهر و مسکن ملی اهواز در شهرهای جدید ساخته می‌شوند؟
چرا مسکن مهر و مسکن ملی اهواز در شهرهای جدید ساخته می‌شوند؟
امروز برای نهضت ملی مسکن هرچقدر که دنبال زمین در اهواز می‌گردیم زمین‌ها همه در حریم لوله‌های نفت و چاه‌های نفت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص چرایی ساخت مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید شیرین شهر و رامین با توجه به عدم جمعیت‌پذیری و کمبود زیرساخت‌ها در این ۲ شهر توضیحاتی ارائه کرد.

محمد‌حسین پناهی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه (شنبه ۲۵ تیر) در پاسخ به خبرنگار کاوش اخبار که چرا وقتی شهرهای جدید شیرین شهر و رامین به جمعیت‌پذیری نرسیده و عملا شکست خورده‌اند و حتی مسکن مهر هم نتوانست آنها را زنده کند، نهضت ملی مسکن هم به این ۲ شهر منتقل شده و سرمایه‌سوزی‌ها ادامه دارد آن هم در شرایطی که می‌دانیم این ساخت و سازها تاثیری در بازار مسکن کلانشهر اهواز ندارد؟، گفت: امروز برای نهضت ملی مسکن هرچقدر که دنبال زمین در اهواز می‌گردیم زمین‌ها همه در حریم لوله‌های نفت و چاه‌های نفت هستند و واقعا برای تامین زمین در شهر اهواز به شدت با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: وقتی امروز این شرایط را مشاهده می‌کنیم به این نتجیه می‌رسیم که شاید دلیلی برای ساخت شهرهای جدید و انتقال مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به این شهرها وجود داشته و قابل دفاع هم باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تنها زیرساخت‌های کمی به شهرهای جدید شیرین شهر و رامین نرفته و خیلی از خدمات را دارند و باید به ثبات برسند، تصریح کرد: از آنجایی که این دو شهر به صورت آپارتمانی بعضا سه تا چهار طبقه ساخته شده‌اند برای اینکه مردم به این  شهر تمایل پیدا کنند، نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی بالاتر از ۲۰۰ متر ساخته می‌شوند.

پناهی‌فر همچنین در پاسخ به پیشنهاد نقش شرکت‌ها و صنایع استان در افزایش آمار تصادفات و لزوم ورود آنها به پروژه‌های راه‌سازی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان‌ها، بیان کرد: مسئولیت‌ اجتماعی بسیاری از شرکت‌هایی که نقش آنها در مبادلات کالا پررنگ است باید به سمت راه‌سازی سوق داده شود چرا که از راه‌های عمومی استفاده می‌کنند و برخی از شرکت‌ها مانند نفت ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی به راه‌سازی اختصاص دادند.

وی در خصوص واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت بیان کرد: در این موضوع تاکنون ۵ هزار درخواست داشته‌ایم که ۷۰۰ قطعه آن آماده شده و تا شهریور ۲ هزار قطعه دیگر آن هم آماده می‌شود و تلاش‌ها بر این است که تا پایان سال به همه متقاضیان ملک واگذار شود.