رکورد پیک مصرف برق در خوزستان باز هم شکسته شد
رکورد پیک مصرف برق در خوزستان باز هم شکسته شد
 به گفته روستایی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال 1401، هشت هزار و 806 مگاوات بوده که در 18 مرداد و درجه 54 درجه رخ داده است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پیک مصرف شبکه برق خوزستان به ۹ هزار مگاوات رسیده است، گفت: رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق به ثبت رسیده است.

به گزارش کاوش اخبار، ادیب روستایی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه ۲۳ تیرماه) به هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید که یک عدد قابل تامل در مصرف برق است.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل که هشت هزار و ۴۰۶ مگاوات بوده ۶٫۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: این رکوردزنی مجدد اوج مصرف، در دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد به وقوع پیوسته است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این میزان از مصرف که یک رکورد در تاریخ شبکه برق خوزستان است از رکورد قبلی مصرف که در هفته گذشته (جمعه ۱۶ تیرماه) با هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات به ثبت رسیده، نیز عبور کرده است.

 به گفته روستایی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات بوده که در ۱۸ مرداد و درجه ۵۴ درجه رخ داده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها از تداوم روند افزایش دما در هفته جاری حکایت دارد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع که رکورد پیک مصرف در یک روز تعطیل رخ داده و این موضوع که ۸۳ درصد مصرف شبکه برق استان در بخش خانگی است، کلید پایداری شبکه به دست مشترکین این بخش است.

 مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: مردم با کاهش مصرف خود به ویژه کاهش بار سرمایشی که بیش از ۹۰ درصد مصرف بخش خانگی را شامل می‌شود، علاوه بر آنکه می‌توانند از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره‌مند شوند کمک خواهد کرد در این گرمایی که از تحمل خارج است شبکه دچار حادثه ناشی از پرباری نشود و آسایش خانواده‌ها تضمین شود.