نظام اسلامی بر سر حاکمیت جزایر سه‌گانه ایرانی با احدی شوخی ندارد
نظام اسلامی بر سر حاکمیت جزایر سه‌گانه ایرانی با احدی شوخی ندارد
نظام اسلامی تفاوتی بین چین، روسیه، اروپا و آمریکا نمی‌گذارد و بر سر حاکمیت با احدی شوخی نداریم و اهل تعارف نیستیم.

امام جمعه اهواز در خصوص موضع‌گیری اخیر چین و روسیه در مورد سه جزیره ایرانی گفت: نظام اسلامی تفاوتی بین چین، روسیه، اروپا و آمریکا نمی‌گذارد و بر سر حاکمیت با احدی شوخی نداریم و اهل تعارف نیستیم.

به گزارش کاوش اخبار حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۳ تیرماه) اهواز با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین بخش سبک زندگی اسلامی، روش و سبک زندگی انسان است که در خانواده اتفاق می‌افتد. اگر خانواده بر اساس دستورات دین، قرآن و روایات اهل بیت(ع) بسته شود، جامعه محکم شود اما در نقطه مقابل باید منتظر فروپاشی و تزلزل خانواده باشیم؛ خطری که امروز در عصر جاهیلت مدرن نسل بشر را تهدید می‌کند.

به نوشته ایسنا، وی افزود: خطری که امروز در عصر جاهیلت مدرن نسل بشر را تهدید می‌کند، تقدس‌زدایی از خانواده است. سران استکبار قداست خانواده را مانع اساسی در برابر مطامع و خواسته‌های خود می‌بینند. آن‌ها برای رسیدن به خواسته‌های خود با همه توان برای قداست‌زدایی خانواده و به رسمیت شناختن پدیده‌های نکبت‌بار تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تلاش آن‌ها این است که خانواده از درون متلاشی شود. برنامه‌ریزی گسترش موارد ضداخلاقی در جامعه، از اصلی‌ترین عوامل فروپاشی خانواده به شمار می‌رود.

وی گفت: در فرهنگ ناب اسلامی، نهاد خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه و زمینه‌ساز خوشبختی و سعادت است و از همین خانواده نیز بدبختی و شقاوت می‌تواند به وجود بیاید.

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم تشکیل خانواده، بیان کرد: در برخی خانواده‌های خوزستان، فرزند پس از ازدواج در یکی از اتاق‌ها با خانواده زندگی می‌کند. آن‌هایی که بهانه می‌آورند خانه یا جهیزیه نداریم، می‌توانند زندگی در کنار مادر شوهر و خانواده را تجربه کنند و تجربه آن‌ها را بدست بیاورند.

وی با بیان اینکه رسم و رسوم غلط باید کنار گذاشته شوند، افزود: تغییر سبک زندگی، مردم را بیچاره کرده است و آنقدر زندگی را مشکل کرده‌ایم که دختر و پسر جرات ندارند سراغ ازدواج بروند.

امام جمعه اهواز گفت: در دیدار با حضرت آقا، ایشان خطاب به حوزویان فرمودند که نسبت به تبلیغ نگران هستند و باید تبلیغ در نگاه حوزوی در مرحله نخست باشد و در تبلیغ باید به مبانی فکری جبهه مقابل حمله شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عملی کردن جهاد تبیین از طریق تبلیغ عنوان کرد: بیشترین سهم در جهان امروز و گذشته برای رسیدن دشمن به اهداف خود، تبلیغ است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: باید تلاش شود در دو ماه محرم و صفر از همه ظرفیت‌ها برای حرکت در جهتی که علما ترسیم می‌کنند، استفاده شود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند کانونی در حوزه‌های علمیه تشکیل شود تا برای هر حوزه محتوای کامل و جامعی داشته باشیم.

موسوی‌فرد در خصوص حجاب عنوان کرد: در جواب کسانی که وقتی یک نفر ناهنجاری می‌کند و وی را نهی از منکر و امر به معروف می‌کنند، می‌گویند چرا؟ می‌توان به آیه ۷۱ سوره توبه “وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِیاءُ بَعضٍ ۚ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَیَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَیُقیمونَ الصَّلاهَ وَیُؤتونَ الزَّکاهَ وَیُطیعونَ اللَّهَ وَرَسولَهُ ۚ أُولٰئِکَ سَیَرحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ” اشاره کرد و جواب قاطعی داد. بر اساس این آیه جایی که فردی نافرمانی یا ناهنجاری می‌کند، وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: زمانی که مشاهده می‌شود در اداره‌ای مسئولی کم‌کاری می‌کند باید هشدار داده شود، اگر در محله‌ای مشکل آب وجود داشت باید پیگیری شود. بنابراین تنها بحث حجاب نیست و باید در عرصه‌های مختلف این کار انجام شود و یکی از این عرصه‌ها حجاب است.

موسوی‌فرد بیان کرد: نباید آنقدر گفته شود که نهی از منکر شود اثری ندارد در حالی که حداکثر این است که گناه در کام آن فرد تلخ می‌شود؛ بنابراین باید به تکلیف خود عمل کنیم.

وی با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در خصوص تشکیل شورای نگهبان گفت: در طول این سالیان همه هجمه‌ها علیه شورای نگهبان بوده است مانند هشت سال دفاع مقدس که دشمن ابتدا به پدافند می‌زد و بعد حمله می‌کرد زیرا اگر شورای نگهبان را زدند، قانون اساسی و مشروعیتی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه اهواز خطاب به شورای نگهبان تصریح کرد: بدون تعارف می‌گویم، اگر برای شورای نگهبان ثابت شده نماینده‌ای در عزل و نصب و دخالت داشته، لایق نماینده امت اسلامی شدن نیست و باید با قاطعیت صلاحیت چنین افرادی رد شود.

امام جمعه اهواز گفت: نماینده خوب کم نداریم اما هر تعدادی که بر خلاف قانون کار کنند نه تنها تعهد عملی ندارند بلکه تعهد اعتقادی نیز ندارند. این نماینده اگر در مجلس شورای اسلامی مشروعیت دارد، با حکم نماینده ولی فقیه است، زمانی که ولی فقیه می‌گوید در کاری دخالت نکن با کمال کم‌توجهی دخالت می‌کند.

موسوی‌فرد در خصوص موضع‌گیری اخیر چین و روسیه در مورد سه جزایر ایرانی عنوان کرد: نظام اسلامی تفاوتی بین چین، روسیه، اروپا و آمریکا نمی‌گذارد و بر سر حاکمیت با احدی شوخی نداریم و اهل تعارف نیستیم. وزیر امور خارجه گفت در نقطه مقابل در رابطه با الحاق کریمه و مانند این‌ها، هرگز این‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم یعنی زمانی که آن‌ها به حریم حاکمیت ورود می‌کنند با حدی از این‌ها اهل تعارف نیستیم.

وی افزود: اگر با روس، چین و با همه عالم ارتباط برقرار می‌کنیم، منافع ملی برای ما مهم است و هر کجا که آن‌ها بخواهند در نقطه مقابل منافع حرکتی کنند، ما در نقطه مقابل همین کار را انجام خواهیم داد.