هشدار نارنجی وقوع دمای ۵۰ درجه‌ای در خوزستان
هشدار نارنجی وقوع دمای ۵۰ درجه‌ای در خوزستان
وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر تا اواخر وقت یکشنبه و ثبت دمای ۵۰ درجه‌ای طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق مرکزی، غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از روز پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش کاوش اخبار در این اطلاعیه آمده است: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان، پیش از ظهر پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه و ثبت دمای ۵۰ درجه‌ای طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق مرکزی، غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

براساس این اطلاعیه، اثر مخاطره شامل گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: از امروز تا اواخر وقت فردا، وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها وجود دارد.

محمد سبزه زاری با بیان اینکه شمال خلیج فارس تا روز جمعه مواج است، افزود: طی شبانه روز گذشته شوش با ۴۸.۵ و ایذه با ۲۱.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۲ و حداقل ۳۲.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش موج گرما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از هفته گذشته در خوزستان اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد به گونه ای که اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور چند اطلاعیه نسبت به اهمیت این موضوع هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.