رکورد پیک مصرف تاریخ شبکه برق خوزستان شکسته شد/ پایداری شبکه برق با کاهش مصرف
رکورد پیک مصرف تاریخ شبکه برق خوزستان شکسته شد/ پایداری شبکه برق با کاهش مصرف
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از ثبت رکورد جدید مصرف برق و شکسته شدن پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال‌های قبل خبر داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از ثبت رکورد جدید مصرف برق و شکسته شدن پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال‌های قبل خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت‌بزرگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف شبکه برق به هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات رسید که یک رکورد جدید مصرف در شبکه برق خوزستان است.

وی با بیان اینکه این میزان از مصرف در دمای ۵۰ درجه به وقوع پیوسته است، تشریح کرد: مصرف هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات نسبت به مصرف هشت هزار و ۸۷ مگاوات سال قبل، ۹٫۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱ در ۱۸ مرداد و در دمای ۵۴ درجه با مصرف هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات رخ داده که با ثبت مصرف جدید، یک ماه زودتر از موعد و در درجه دمایی کمتر به وقوع پیوسته است.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه ثبت رکورد جدید مصرف در شبکه برق خوزستان در یک روز تعطیل (جمعه ۱۶ تیرماه) اتفاق افتاده است، بیان کرد: این میزان از مصرف در حالی به ثبت رسیده که ادارات و سازمان‌ها تعطیل بوده و میزان بار مصرفی آنها در شبکه وجود نداشته است.

وی با درخواست از مردم برای رعایت الگوی مصرف برق، تاکید کرد: ۸۳ درصد از مصرف شبکه برق خوزستان مربوط به بخش خانگی به ویژه بار سرمایشی است و ثبت یک رکورد جدید مصرف در روز تعطیل نشان می‌دهد که بخش خانگی بیشترین اثرگذاری را در مدیریت مصرف و پایداری شبکه برق خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پیش‌بینی تداوم وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر، اظهار کرد: اگر مدیریت مصرف برق در بخش خانگی صورت نگیرد ثبت رکوردهای جدید مصرف و ورود به کانال مصرف ۹ هزار مگاوات دور از انتظار نیست که می‌تواند باعث پرباری و آسیب به تجهیزات شود.

دشت‌بزرگ از مردم خواست با خاموش کردن وسایل غیر ضروری به ویژه کاهش بار سرمایشی در ساعت‌های پیک مصرف، در مدیریت شبکه برق مشارکت فعال داشته باشند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی نمایند.