نارضایتی استاندار از وضعیت مسکن ملی خوزستان/ مردم نسبت به طرح نهصت ملی مسکن بی اعتماد شدند
نارضایتی استاندار از وضعیت مسکن ملی خوزستان/ مردم نسبت به طرح نهصت ملی مسکن بی اعتماد شدند
استاندار خوزستان گفت: جانمایی شهر رامین و شیرین شهر از همان اول خوب صورت نگرفته به همین دلیل چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

 استاندار خوزستان با ابراز نارضایتی از وضعیت مسکن ملی استان گفت: انتظار داریم که موانع کار برطرف و طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش کاوش اخبار سیدعلی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون اراده کافی برای اجرای پروژه مسکن مهر در استان وجود نداشته و کارها به کندی پیش می رفت اما اکنون دیگر هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و کارهای زیربنایی باید به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر شادگان به یک مخروبه تبدیل شده است افزود: بحث جابه‌جایی پنج هزار واحد در مسجدسلیمان و ساخت پنج هزار واحد در بندر امام از دیگر مواردی است که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

استاندار خوزستان گفت: احداث مدرسه، مسجد، پاسگاه و درمانگاه در مساکن مهر و شهرهای جدید بسیار مهم بوده و باید در اولویت قرار گیرد.

وی به بی اعتمادی مردم نسبت به طرح نهصت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بازخورد مسکن مهر در خوزستان اصلا خوب نبود و همین موضوع باعث عدم استقبال مردم از طرح نهضت ملی مسکن و بی‌اعتمادی آنها شده است از طرفی توان پرداخت قسط‌های بانکی را ندارند.

حسینی محراب با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نیروهای مسلح گفت: اگر زمین لازم در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد، به خوبی می توانند به این حرکت کمک کنند.

وی افزود: بحث ریل باس و راه آهن برای شهر رامین و شیرین شهر، باید در دستور کار وزارت راه باشد تا به نوعی مشکل حمل و نقل این مناطق برطرف شود؛ اگر این اقدام انجام شود بخش وسیعی از مشکلات ۲ شهر حل خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: جانمایی شهر رامین و شیرین شهر از همان اول خوب صورت نگرفته به همین دلیل چندان مورد توجه قرار نگرفتند لذا باید کاری کنیم که این ۲ شهر بهترین مکان‌های توریستی و گردشگری اهواز باشند.

وی بزرگترین مشکل شهرهای رامین و شیرین شهر را موضوع حمل و نقل عنوان کرد و افزود: در صورتی که این مشکل حل شود، بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند.

حسینی محراب در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور و توجه مسئولان استان به این موضوع گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی، باید توجه بیشتری به شهرهای ساحلی استان شود و اقتصاد دریا محور مدنظر باشد.

وی افزود: وظیفه اصلی شورای مسکن استان، بحث نهضت ملی مسکن است و باید با تمام توان نسبت به ساخت ۲۸۸ هزار واحد مسکونی تلاش کنیم تا جزو سه استان برتر کشور شویم. لازم است مباحث مربوط به تهیه زمین، ساخت و ساز و تسهیلات بانکی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: بانک‌های استان علاوه بر بحث مسکن باید در زمینه اشتغال نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند. مردم برای ما بسیار مهم هستند و نباید برای دریافت تسهیلات به زحمت بیافتند.

وی افزود: از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیگر ارگان های استان می خواهم در بحث زمین، نهایت همکاری را با مسکن و شهرسازی داشته باشند و زمین‌های بلااستفاده خود را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دهند. مسکن و شهرسازی استان نیز باید ظرف ۴۵ روز، زمین‌های مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کند.

حسینی محراب گفت: پروژه‌های مسکن ملی استان نباید زمانبر باشد بلکه باید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تولید مصالح ساختمانی درون استان، زمان احداث واحدهای مسکونی را کوتاه‌تر کنیم تا مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

  • منبع خبر : ایرنا