شبکه برق شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در پایداری کامل قرار گرفت+ تصاویر
شبکه برق شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در پایداری کامل قرار گرفت+ تصاویر
یکی از ترانس‌های پست ۴۰۰ کیلوولت میلاد که به علت وسعت حادثه آتش‌سوزی در پست دچار آسیب شده بود، به مدار برگشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پایداری کامل شبکه برق شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، گفت: با تلاش گروه‌های عملیاتی یکی از ترانس‌های پست ۴۰۰ کیلوولت میلاد که به علت وسعت حادثه آتش‌سوزی در پست دچار آسیب شده بود، به مدار برگشت.

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت‌بزرگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها، اظهار کرد: در ساعت‌های اولیه روز شنبه ( ۲۷ خرداد) یکی از ترانسفورماتورهای پست ۴۰۰ کیلوولت میلاد آبادان در اثر فعل و انفعالات داخلی ترانس و ایجاد جرقه و عملکرد رله‌های حفاظتی که یک امر طبیعی در تجهیزاتی است که با دمای بالای درونی کار می‌کنند، دچار آتش‌سوزی و باعث شد که پست برق مذکور از مدار خارج شود.

وی افزود: در همان دقایق اولیه حادثه با حضور گروه‌های عملیاتی و اعزام آتش‌نشانان، عملیات اطفا حریق آغاز و سپس آتش ترانس مهار و از سرایت آن به دیگر تجهیزات ایستگاه برق جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در کمتر از یک ساعت با انتقال بار و مانورهای فنی بر روی شبکه، اغلب خاموشی شهرهای آبادان و خرمشهر برطرف شد، تصریح کرد: علاوه بر ترانسی که دچار آتش‌سوزی و بنا است که عملیات تعویض آن آغاز شود، ۲ ترانس دیگر پست نیز به علت آتش‌سوزی دچار آسیب‌هایی شدند که با تلاش گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی پس از چند ساعت یکی از ترانس‌ها ترمیم و تعمیر شد و با وارد مدار شدن آن، برق شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در پایداری کامل قرار گرفت و محدود خاموشی‌های نقطه‌ای نیز برطرف شد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در حال حاضر عملیات بازیابی و بارگیری از ترانس سوم پست برق میلاد نیز در جریان است و به زودی وارد مدار خواهد شد.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: عملیات بارگیری و حمل ترانس جایگزین از انبار تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان (اهواز) به پست برق میلاد آبادان نیز برنامه‌ریزی شده تا در کمترین زمان ممکن این ترانس نیز دمونتاژ و وارد مدار شود.

وی با اشاره به حضور میدانی همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو در پست برق میلاد برای نظارت و مدیریت بر عملیات بازیابی پست، گفت: به علت حساسیت موضوع از همان ساعات اولیه بروز حادثه، وزیر نیرو پیگیر موضوع شدند تا در کمترین زمان ممکن انتقال بار صورت بگیرد و خاموشی‌های ناخواسته برطرف شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با عذرخواهی از مردم به علت خاموشی‌های ناخواسته‌ای که در شبکه به علت این حادثه رخ داد، از مشترکین خواست که در چند روز آینده با مدیریت مصرف برق و حذف مصارف غیر ضروری خود، با تلاشگران صنعت برق همکاری کنند تا شبکه به حالت عادی برگردد.

در همین رابطه روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با صدور ۲ اطلاعیه، حادثه آتش‌سوزی یکی از ترانس‌های پست میلاد و بازگشت شبکه به حالت عادی را به اطلاع مشترکین رسانده بود.

 روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان همچنین از مشترکین درخواست کرده که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲)  صنعت برق  را در خدمت رسانی مستمر همراهی نمایند.