مصرف شبکه برق خوزستان وارد کانال ۸ هزار مگاواتی شد
مصرف شبکه برق خوزستان وارد کانال ۸ هزار مگاواتی شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: میزان برق مصرفی شبکه برق خوزستان وارد کانال 8 هزار مگاواتی شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: میزان برق مصرفی شبکه برق خوزستان وارد کانال ۸ هزار مگاواتی شد.

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت‌بزرگ در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری (۱۵ خرداد) که یک روز تعطیل بود میزان مصرف برق در شبکه برق تحت نظارت این شرکت به ۸۰۲۹ مگاوات رسید.

وی افزود: این میزان مصرف نسبت به ۷۵۹۱ مگاوات مصرف مشابه در سال قبل، ۵٫۸ رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه مصرف بیش از ۸ هزار مگاوات مذکور در دمای ۴۷ درجه رخ داده است، تصریح کرد: اینکه در یک روز تعطیل که بار اداری و بخش عمومی (بازار و..) از مدار خارج است مصرف شبکه برق استان حدود ۶ درصد رشد را تجربه می‌کند نشان می‌دهد که بخش خانگی (بار سرمایشی) بیشترین مصرف و تاثیر را در پایداری شبکه برق دارد.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: به مشترکین توصیه می‌شود که برای کاهش مصرف و مدیریت شبکه برق، کولرهای اضافی خود را از مدار خارج کنند و کولرهای در مدار خود را بر روی درجه آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند تا هم از برق پایداری برخوردار شوند و شبکه دچار حوادث احتمالی ناشی از پرباری نشود و هم از پاداش‌های خوبی که وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق نسبت به سال قبل لحاظ کرده، برخوردار شوند.

وی از مشترکین درخواست کرد که در ساعت‌های پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) از وسایل پرمصرف غیر ضروری استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به ساعت ۱۰ شب تا ۱۰ صبح موکول کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.