برگزاری مانور آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای پیک مصرف تابستان
برگزاری مانور آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای پیک مصرف تابستان
این اقدام در جنوب‌ غرب کشور و مناطق گرمسیری مانند خوزستان که دمای محیط بالاتر است، برای پیشگیری از حوادث احتمالی حیاتی و مهم‌تر است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از برگزاری مانور ترموویژن پست‌های فوق توزیع و انتقال خوزستان با هدف آماده‌سازی شبکه برای تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار سید مهرداد بلادی‌موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل گرما و شروع پیک برق و لزوم رفع اشکال از شبکه، مانور ترموویژن شبکه برق خوزستان با همکاری چند شرکت برق منطقه‌ای در مدت زمان ۲ روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه عملیات ترموویژن با دوربین مخصوص جهت شناسایی نقاط دارای عیب و نقاطی که احتمال سوختن و ذوب شدن آن‌ها وجود داشته به بررسی وضعیت اتصالات جریان الکتریکی می‌پردازد، افزود: این عملیات موضوعی حساس و مهم بوده و این اقدام در جنوب‌ غرب کشور و مناطق گرمسیری مانند خوزستان که دمای محیط بالاتر است، برای پیشگیری از حوادث احتمالی حیاتی و مهم‌تر است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این مانور با حضور نمایندگان شرکت توانیر و گروه‌های عملیاتی با تجهیزات لازم (دوربین حرارتی) از برق‌های منطقه‌ای تهران، باختر، غرب، اصفهان و فارس برگزار شده است.

بلادی موسوی عنوان کرد: در این مانور تعداد ۱۷ پست فوق‌توزیع و ۱۶ پست ‌انتقال خوزستان با حضور گروه‌های عملیاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت تنانیر (شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیروی خوزستان) مورد پایش قرار گرفت که نتایج مناسبی در پی داشته و با شناسایی نقاط داغ، رفع اشکال از آن‌ها در دستور کار گروه‌های عملیاتی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این مانور کارگاه هم‌اندیشی و آموزشی ترموویژن شبکه برق به صورت پرسش و پاسخ با حضور گروه‌های عملیاتی برگزار شد.