عمده مشکل مردم اهواز مربوط به آبفا و شهرداری است
عمده مشکل مردم اهواز مربوط به آبفا و شهرداری است
 رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: عمده مشکلات مردم اهواز در حوزه خدمات مربوط به دو نهاد شهرداری و شرکت آب و فاضلاب است.

 رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: عمده مشکلات مردم اهواز در حوزه خدمات مربوط به دو نهاد شهرداری و شرکت آب و فاضلاب است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان، رئیس توسعه حل اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب اهواز و معاونین آن‌ها طی چهار شب حضور در میزهای خدمت دادگستری مستقر در مساجد و نماز جمعه اهواز، با ۴۶۴ نفر ازمردم به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایسنا، در این اقدام که در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه در خصوص دیدار مستقیم مسئولان قضایی با مردم در مساجد، انجام شد، ضمن بررسی درخواست ملاقات شوندگان و صدور دستورات لازم در این خصوص، ۲۹۷ فقره درخواست دیگر دریافت شد که به زودی به آن‌ها نیز پاسخ‌گویی می‌شود.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در حاشیه این برنامه اظهار کرد: در این برنامه دو هدف دنبال شد که اصلی‌ترین آن دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با شهروندان مناطق مختلف و دریافت و پاسخگویی به درخواست‌های قضایی آنان بود که این امر مورد تاکید رئیس قوه قضائیه و از اهداف اصلی سند تحول قضایی است و ما نیز ️از شنیدن حرف مردم استقبال می‌کنیم.

وی افزود: هدف دوم، شنیدن مشکلات اجتماعی و خدماتی مناطق و مشاهده این مشکلات از نزدیک بود که پس از انجام بازدیدهای لازم، مقرر شد در اسرع وقت با تشکیل جلسات کارگروه حقوق عامه در دادسرا و شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان، مشکلات این سه منطقه بررسی شود و مدیران دستگاه‌های متولی نیز به ضمن توجه بیشتر به مطالبات بحق مردم، اقدامات فوری و موثر در جهت حل مشکلات و معضلات مناطق مذکور را معمول دارند و بیش از گذشته مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حقوق عامه همواره مورد تاکید قرار گرفته و از مطالبات جدی معظم له از قوه قضائیه است که مردم شریف و ولایت‌مدار مناطق مختلف اهواز نیز این موضوع را مطالبه کردند.

دهقانی با بیان این که عمده مشکلات مردم اهواز در حوزه خدمات مربوط به دو نهاد شهرداری و شرکت آب و فاضلاب است، خاطر نشان کرد: این موضوع نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت و در جلسات مربوطه پیگیری می شود.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: به جهت اینکه مردم از پیگیری مشکلات توسط دادگستری مطلع باشند، مقرر شد که نمایندگان آنها در جلسات دعوت شوند تا خروجی پیگیری‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان اینکه این خدمات در سراسر استان توسط مسئولان قضایی اجرا می‌شود، تاکید کرد: حضور در میزهای خدمت مساجد و نماز جمعه و ملاقات با مردم و بازدید از نقاط مختلف به‌ویژه مناطق محروم استان به منظور شنیدن صحبت‌ها و مشکلات آنان از برنامه‌های ویژه دادگستری استان است که به صورت مستمر ادامه دارد.

 برنامه بعدی ریاست کل دادگستری استان خوزستان ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۱ فروردین در مسجد جامع خرمشهر است.