دستگیری سارقان طلا در آبادان
دستگیری سارقان طلا در آبادان
 فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری چهار سارق منزل که ۳۱میلیارد ریال طلا را از منازل مردم آبادان به سرقت برده بودند خبر داد.

 فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری چهار سارق منزل که ۳۱میلیارد ریال طلا را از منازل مردم آبادان به سرقت برده بودند خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ کیومرث کشوری جمعه افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات از منازل در آبادان، شناسایی سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پس از بررسی دقیق منازلی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند و همچنین جمع‌آوری مستندات و ادله لازم، ردپای ۲ برادر سابقه دار و حرفه ای را در این سرقت‌ها به دست آورده و جست‌وجو برای دستگیری آنها را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی سرانجام مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

سرهنگ کشوری با عنایت به دستگیری۲نفر دیگر از همدستان متهمان گفت: اعضای این باند چهار نفره که تحت تعقیب پلیس برخی شهرستان ها از جمله امیدیه و کنگان بودند،پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده و همچنین بازسازی صحنه های سرقت ، به ۵۲فقره سرقت منزل در این شهرستان معترف که ارزش اموال به سرقت رفته توسط کارشناسان مربوطه بیش از ۳۱ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه همسران ۲نفر از سارقان که در فروش طلاهای سرقتی نقش داشتند پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به بزه انتسابی خود معترف شدند، بیان کرد:کلیه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی، و باهماهنگی قاضی مربوطه جهت انجام سایر مراحل تحقیقاتی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرهنگ کشوری ضمن درخواست از مالباختگان در این زمینه جهت مراجعه به پلیس آگاهی آبادان ، خطاب به سایر شهروندان گفت: جای نگهداری طلاجات،ارز،سکه و وجوه نقد بالا در منزل نیست و بایستی موضوع استفاده از صندوق امانات بانک ها برای نگهداری اشیای با ارزش در بین مردم فرهنگ سازی شود.