زیرساخت‌های راهیان نور در خوزستان برای طول سال پیش‌بینی شود/ آمادگی برای میزبانی از سه میلیون زائر
زیرساخت‌های راهیان نور در خوزستان برای طول سال پیش‌بینی شود/ آمادگی برای میزبانی از سه میلیون زائر
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: زیرساخت‌های راهیان نور در این استان برای طول سال پیش‌بینی و تقویت شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه راهیان نور در طول سال از مناطق جنگی بازدید می‌کنند گفت: زیرساخت‌های راهیان نور در این استان برای طول سال پیش‌بینی و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ابادان؛ سردار حسن شاهوار پور در همایش کاروان های راهیان نور که در محل اردوگاه شهیده مریم فرهانیان که با حضور فرمانده کل سپاه، فرماند هان سپاه استانی و جمعی از استاندارن برگزار شد، اظهار داشت: در بحث زائرانی است که به منطقه می آیند، خاطراتی که ازاین منطقه برای آنها به وجود می‌آید یک ظرفیت است و باید روی آن کار شود که تا کنون کاری نشده است.

وی افزود: در کل سال زائران راهیان نور به منطقه می‌آیند و باید برای کل سال تدابیر و پیش بینی های لازم انجام شود هر چند تلاش‌های زیادی نیز تا کنون انجام گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان افزود: یکی از مسائل مرتبط به ما بحث فضاسازی یادمان‌ها، نگهداری، امنیت، سیستم صوت و تصاویر شهدا برای آن‌ها است و همچنین روایتگری نیز اهمیت دارد چرا که باید روایت ها همسان باشد و متناقض نباشد.

شاهوارپور بیان کرد: دیگر مسائلی که در ارتباط با راهیان نور از سمت ما انجام می‌شود شامل برگزاری نماز جماعت، خدمات و احتیاجاتی نظیر آب شرب که زائر نیاز دارد، اجرای نمایش‌هایی که توسط هنرمندان انجام می‌شود و محصولات فرهنگی نظیر کتاب‌های دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اطراف یادمان ها مردم بومی حضور دارند و برای بحث اشتغال نیز برای برخی مناطق بازارچه هایی دیده شده است و همچنین سه کمیته در استان شکل گرفته که یکی از آن‌ها کمیته امنیت برای اتوبوس هایی است که تردد می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان عنوان کرد: ۳۳ پست کنترلی توسط بسیج، ۱۴ پست توسط فراجا و مابقی توسط ارتش پیش بینی شده است.

وی افزود: امسال ۱۵۸ هزار و ۷۶ نفر در قالب کاروان های راهیان نور از استان خوزستان اعزام شدند که ۲۴ هزار و ۶۷۲ نفر از آن‌ها دانش آموز، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر نفر دانشجو، ۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر اقشار و مابقی نیز خانواده شهدا و دیگر افراد بوده اند.

آمادگی برای میزبانی از سه میلیون زائر سرزمین نور

سردار قریشی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از یادمان های راهیان نور بازدید کرده اند از آمادگی برای میزبانی از سه میلیون نفر روز زائران راهیان نور گفت.

سردار قریشی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جلسه هماهنگی اعضای قرارگاه راهیان نور با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و با حضور فرماندهان و استانداران، مسئولین قرارگاه راهیان نور برگزار شد عنوان کرد: در آغاز اعزام گسترده راهیان نور هستیم همه ساله در این ایام تعداد کثیری، صدها هزار نفری عازم به سرزمین نور و زیارت یادمان های شهدا و دفاع مقدس عازم می شوند و افتخار داریم میزبان باشیم، برای ایجاد هماهنگی در اعزام زائران سرزمین نور و پشتیبانی و حمایت از آنها ستاد هماهنگی و پشتیبانی از راهیان نور که متشکل از مسئولین استان، استانداران فرماندهان سپاه استان ها تشکیل شده است که وظیفه حمایت و پشتیبانی دارند.

سردار قریشی هدف از این جلسه را ایجاد هماهنگی، بررسی آمادگی ها، نیازها برای با آمادگی کامل میزبانی از زائرانی که به عشق زیارت سرزمین نور راهی می شوند عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از یادمان های دفاع مقدس بازدید کردند گفت: اوج این حرکت از دو سه روز یا یک هفته آینده خواهد بود که پیش بینی شده قریب به سه میلیون نفر روز حضور خواهند داشت.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر پیام این حضور عنوان کرد: دفاع مقدس ما اولین پیامش برای دشمنان این بوده که ملت ایران برای دفاع از کشور، دفاع از اسلام و انقلاب با همه وجود آماده اند، حضور جوانان که غالبا زائرین ما جوانان و نوجوانان هستند نشان دهنده این آمادگی است.

سردار قریشی اظهار کرد: مقام معظم رهبری راهیان نور را به عنوان یک فناوری و معدن و ثروت برای مردم ما معرفی کردند و ثمره آن را تربیت افرادی همچون شهید حججی ها معرفی فرمودند.

وی ادامه داد: با حضور جوانان و نوجوانان، انتقال ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس، فرهنگ دفاع مقدس است و این انتقال و‌امادگی، این عشق و علاقه ای که نشان می دهندقطعا برای دشمن بازدارنده است و پیامش پیام ایستادگی، مقاومت و مقابله با هرگونه نظر سو از طرف دشمن به ایران اسلامی است.