ریزش ۴ منزل در آغاجاری در پی بارندگی / امدادرسانی به ۲۰ خانوار در رامهرمز
ریزش ۴ منزل در آغاجاری در پی بارندگی / امدادرسانی به ۲۰ خانوار در رامهرمز
۲ پمپ لجن کش در شهرستان های رامهرمز و رامشیر به منظور تخلیه آب های سطحی و کمک به مردم در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: امدادرسانی به متاثرین از فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان آغاز شده است و تا عادی سازی شرایط ادامه دارد.

به گزارش کاوش اخبار امیرعباس نجفی در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به حضور تیم های امدادی در مناطق درگیر آبگرفتگی ها، اظهار کرد: امروز در پی فعالیت سامانه بارشی در سطح شهرستان های آغاجاری، هفتکل، بهبهان، رامهرمز،رامشیر و هندیجان ارزیابی ها در این شهرستان ها انجام و عملیات امداد رسانی به متاثرین از بارندگی ها آغاز شده است.

 وی افزود: با شروع بارش باران، از دیشب ۳ تیم‌ عملیاتی در شهرستان رامهرمز فعال شده‌اند و تاکنون به بیش از ۲۰ خانوار در مناطق شهرک فجر، رامشیر و عشایر امدادرسانی کرده اند. علاوه بر آن ۲ پمپ لجن کش در شهرستان های رامهرمز و رامشیر به منظور تخلیه آب های سطحی و کمک به مردم در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ضمن تقدیر از تلاش امدادگران در شبانه روز گذشته عنوان کرد: متاسفانه ۴ باب منزل در شهرستان آغاجاری نیز دچار ریزش شدند که خانواده های متاثر به محل امن انتقال و اسکان یافتند. همچنین ۸۳ خانوار در مناطق هادی خانی، آب باران، نمره ۱۷ و کوی تانکی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز امدادرسانی خواهند شد.

نجفی در ادامه تشریح امدادرسانی های بارندگی ها گفت: مناطق دره لیر، دره بازار، پیاز کار، دره گرمابه و ماهور در بهبهان نیز از این بارندگی ها متاثر شده اند که پس از پایان مرحله ارزیابی نجاتگران اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع می شود.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر شهرستان هندیجان نیز وضعیت ۳ روستا را مورد بررسی قرار داده و عملیات امدادرسانی به ۸ خانوار در حال انجام است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال خوزستان در پایان تصریح کرد: با توجه به آماده باش تیم‌های امداد و نجات در سراسر استان، روند امدادرسانی به آسیب دیدگان از دقایق اولیه بروز مشکلات در مناطق مختلف شهری و روستایی به همت نجاتگران هلال احمر و با بهره‌گیری از ماشین آلات و تجهیزات امدادی به منظور کمک به تخلیه منازل درگیر آبگرفتگی و برپایی مراکز اسکان اضطراری آغاز شده و عزیزان داوطلب در کنار مردم به ارائه خدمت پرداخته اند.