هشدار سطح زرد افزایش آلاینده‌های جوی در خوزستان
هشدار سطح زرد افزایش آلاینده‌های جوی در خوزستان
افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان به ویژه اهواز، آبادان و ماهشهر تا اواسط روز پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا از اواخر وقت امروز شنبه در برخی نقاط استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش کاوش اخبار در اطلاعیه هشدار سطح زرد آمده است: پایداری جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان به ویژه اهواز، آبادان و ماهشهر تا اواسط روز پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می شود.

در این اطلاعیه اثر مخاطره شامل انباشت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروههای حساس اعلام شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز احتمال وقوع بارش پراکنده در ارتفاعات شمالی و شرقی استان وجود دارد همچنین تا روز چهارشنبه پدیده غالب در اغلب نقاط خوزستان مه یا مه رقیق خواهد بود که سبب کاهش دید افقی به ویژه در مناطق جنوبی،غربی،مرکزی، شمالی و جاده های مواصلاتی خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: طی امروز وزش باد در مناطق جنوبی و جنوب غربی متوسط خواهد بود و گرد و خاک محلی و موقت در این مناطق دور از انتظار نیست؛ خلیج فارس نیز تا روز دوشنبه مواج است.

در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه و آبادان با ۲۴.۴ و دهدز با ۶.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند.

حداکثر دمای اهواز ۲۳ و حداقل ۱۲.۴ درجه سانتیگراد در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.