روایت پدر شهید چهارساله از رژه خونین اهواز/ ۴۵۰ خوزستانی قربانی جنایات‌ گروهک الاهوازیه
روایت پدر شهید چهارساله از رژه خونین اهواز/ ۴۵۰ خوزستانی قربانی جنایات‌ گروهک الاهوازیه
شاید ۳۱ شهریور سال ۹۷ فقط یک روز و یک تاریخ بوده و به ظاهر تمام شده است اما برای خانواده‌های شهدا و جانبازان هر روز ۳۱ شهریور ۹۷ است.

پدر شهید حادثه تروریستی اهواز گفت:در حادثه تروریستی اهواز گروهک الاهوازیه کار پیمانکاری برای گروه داعش کرد و وارد این عملیات شد که نتیجه این عملیات شهید شدن ۲۴ نفر و جانبازی ۶۰ نفر است.

سعد الله اقدامی پدر شهید محمد طه کودک خردسال چهارساله‌ای که در آغوش مادر و حین تماشای رژه نظامی اهواز در شهریور ۹۷ با اصابت گلوله گروهک تروریستی الاهوازیه شهید شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: بنده و همسرم جانباز این حادثه تروریستی شدیم و آثار سو روحی و روانی آن حادثه هنوز بر جان و دلمان باقی است فرزند چهار ساله‌ام در آغوش مادرش گلوله خورد و شهید شد این صحنه تاثیر بسیار بدی بر روحیه ما به ویژه همسرم گذاشته است چرا که گلوله از پای همسرم گذشت و به بدن محمد طه اصابت کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ما خانواده‌های دیگری نیز فرزندان جوان بیست و چند ساله خود را در این حادثه تروریستی از دست دادند که اکثرا تحصیل کرده بودند، افزود: کسانی که در حادثه تروریستی اهواز متاهل بودند و فرزندان کوچک داشتند طی این چند سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند و هیچ کس نتوانست تاوان این حادثه را برای خانواده‌های شهدا جبران کند.

این پدر شهید گفت: شاید ۳۱ شهریور سال ۹۷ فقط یک روز و یک تاریخ بوده و به ظاهر تمام شده است اما برای خانواده‌های شهدا و جانبازان هر روز ۳۱ شهریور ۹۷ است.

اقدامی با اشاره به اغتشاشات اخیر و هجوم و هجمه به نیروهای انتظامی کشور، بیان کرد: جای تاسف دارد وقتی می ‌بینیم عده‌ای به سرعت تحت تاثیر برنامه‌ها و تبلیغات رسانه‌های معاند قرار می‌گیرند و نمی‌توانند وضعیت را به درستی درک کنند.

اقدامی افزود: یکی از عوامل اصلی اغتشاشات همین گروه‌های معاند و تجزیه‌طلب هستند که در داخل و خارج از کشور فعال هستند و اکنون دایه مهربانتر از مادر مردم شده‌اند.

وی گفت: در حادثه تروریستی اهواز گروهک الاهوازیه کار پیمانکاری برای گروه داعش کرد و وارد عملیات شد که نتیجه این اقدام جنایت‌کارانه شهید شدن ۲۴ نفر و جانبازی ۶۰ نفر است.

اقدامی بیان کرد: پیش از این و در سالهای گذشته گروهک الاهوازیه چیزی حدود ۴۵۰ نفر را در عملیات‌های تروریستی مختلف در فرمانداری اهواز، بازار و شرکت‌های دیگر استان انجام داده بود و‌ خون هم‌وطنان عرب و غیر عرب را بر زمین ریخته است.

وی با اشاره به مواجه حضوری خود با حبیب فرج الله چعب یکی از سرکردگان گروهک الاهوازیه در دادگاه تهران که به منظور رسیدگی به پرونده عملیات تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ برگزار شده بود، بیان کرد: از این شخص سوال کردم برای رسیدن به اهدافش حاضر است چه کارهایی انجام بدهد تا چه مرحله‌ای حاضر است برای اهدافش جلو برود خط قرمزش چیست و چطور یک بچه‌ چهار ساله را از پشت سر به رگبار بسته‌اند.

حبیب فرج الله چعب همان فردی که در خارج از کشور دستگیر و در کشور محاکمه شد، پاسخ داد: ما برای رسیدن به اهداف خودمات هیچ خط قرمزی نداریم.

اقدامی افزود: این در حالی است که حبیب فرج الله چعب قبل از اینکه پاسخم را بدهد احساس کردم از کرده خود پشیمان شده باشد اما برخلاف انتظار پاسخ بنده را این چنین داد.

وی با تاکید بر اینکه گروهک‌های تجزیه طلب برای رسیدن به اهداف پلید خود حتی از کشتن بچه چهار ساله هم نمی‌گذرند، عنوان کرد: گروهک الاهوازیه، کومله، منافقین، به ویژه عجوزه رجوی و حتی کسانی که اموال این مملکت را بالا کشیده و اکنون در خارج از کشور هستند بدون اینکه اتفاقی برای آن‌ها بیفتاد در حال تحریک مردم در داخل هستند.
اقدامی افزود:برخی از افراد جامعه فریب آن‌ها را خورده و درک نمی‌کنند چه کسی میدان دار این حوادث است، همین‌ها هنوز چیزی نشده بر سر تقسیم قدرت دعوا دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا نباید به مسامحه و به اسم رافت اسلامی از مسببین اغتشاشات و نا امنی‌های کشور بگذرد، گفت: تجربه نشان داده است هر زمانی با این‌ها مسامحه شد و در مقابل این قبیل افراد کوتاه آمدیم دقیقاً پس از یکی دو ماه دیگر شدیدترین ضربات را از این جماعت خوردیم.

برخورد با مسببان ناامنی باید به موقع باشد

اقدامی افزود: پرونده عملیات حادثه تروریستی اهواز با ۲۰ نفر بازداشتی هنوز به نتیجه نرسیده است چرا باید اینگونه باشد در حالی که جرم و پیشینه گروه تجزیه طلب اهوازیه مشخص است.

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه چرا دادگاه حادثه تروریستی اهواز چهار سال طول کشیده است، عنوان کرد: چرا با کسانی که به امنیت کشور آسیب می‌رسانند و افسر امنیت کشور را آتش می‌زنند و با گلوله کشته‌اند برخورد قاطع نمی‌شود.

اقدامی با تاکید بر اینکه برخورد با مسببان ایجاد نا‌امنی در کشور باید سریع و به موقع باشد، بیان کرد: حکمی که بعد از ماه‌ها بخواهد اجرا شود ممکن است اثر بازدارندگی خود را از دست بدهد در حالی که برخورد سریع، قاطع و به موقع سبب می‌شود افراد دیگری جذب این گروهک‌ها نشوند.

وی افزود: گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب از عدم دانش سیاسی برخی افراد سواستفاده کرده و با پول و‌… آن‌ها را تطمیع می‌کنند.

اقدامی عنوان کرد: منافقین، گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و… مانند سیب کرم خورده در یک سبد میوه و یا سرطان در بدن هستند که سریع باید جراحی و از بدن خارج شود در غیر این صورت در کل جامعه منتشر می‌شوند.