بازگشت ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان به کشور/ مشکلی برای تردد زوار در مرزهای خوزستان نیست
بازگشت ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان به کشور/ مشکلی برای تردد زوار در مرزهای خوزستان نیست
در هر ساعتی که زوار خواهان عبور از مرز باشند، کار پذیرش آن ها انجام می شود و مشکلی برای تردد زوار در مرزهای خوزستان نیست.

استاندار خوزستان گفت: از ۶ ماه قبل از طریق ستاد ملی اربعین در حال تدارک این مراسم و آماده سازی مرزها بودیم و کارها را در ابعاد مختلف ساماندهی کردیم.

به گزارش کاوش اخبار در حاشیه بازدید وزیر کشور از مواکب و مرز شلمچه بیان کرد: در بحث راه‌های مواصلاتی اقداماتی در زمینه ایمن سازی محورها، آسفالت و بهسازی جاده ها و … انجام شده است و خوشبختانه در طول ۴ ماه گذشته راه های منتهی به مرزهای شملچه و چذابه ایمن سازی شده اند.

وی افزود: همچنین برای پارک کردن ماشین‌های زوار در مرزها نیز تدارک خوبی در بحث پارکینگ دیده شد تا زوار بتوانند بدون دغدغه خودروهای خود را پارک کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث استقرار مواکب در خوزستان، عنوان کرد: حدود یک هزار موکب در سطح استان خوزستان و پایانه های شلمچه و چذابه ایجاد شده است. همچنین ۷۰ موکب نیز در کشور عراق برپا شده است که نسبت به ارائه خدمات به زائران اقدام می‌کنند.

خلیلیان با بیان اینکه به تلاش برای تسهیل تردد زوار در مرزهای خوزستان، ادامه داد: در مجموع تلاش شده در سمت ایران و پس از خروج از پایانه های ایران در سمت کشور عراق در چذابه و شلمچه کلیه خدمات و امکانات مورد نیاز مردم تامین شود.

وی با اشاره به عبور یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مزرهای خوزستان به سمت کربلای معلی نیز گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار زائر از طریق مرزهای خوزستان به کشور بازگشته‌اند. در هر ساعتی که زوار خواهان عبور از مرز باشند، کار پذیرش آن ها انجام می شود و مشکلی برای تردد زوار در مرزهای خوزستان نیست.