خوزستان در رتبه دومین استان‌ بیکار کشور / تامین امنیت مطالبه جدی خوزستانی‌ها از دولت
خوزستان در رتبه دومین استان‌ بیکار کشور / تامین امنیت مطالبه جدی خوزستانی‌ها از دولت
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش سطح اشتغال، بسترهای لازم برای ارتقای امنیت هموارتر می‌شود.

فارس: نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش سطح اشتغال، بسترهای لازم برای ارتقای امنیت هموارتر می‌شود.

 قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان خوزستان بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور است که نرخ بیکاری بالایی دارد.

وی افزود: علی رغم ظرفیت‌هایی که خوزستان در نفت، صنایع مادر و قطب پتروشیمی ایران دارد، متأسفانه نرخ بیکاری در این استان غیرقابل قبول است و با توجه به ظرفیت‌های وسیع نفتی در دشت آزادگان و هویزه نرخ بیکاری ۳۷ درصد است.

ساعدی یادآور شد: تمام خوزستانی‌ها و مجمع نمایندگان خوزستان یکی از مهم‌ترین چالش‌های خوزستان را بیکاری می‌دانند و این مشکل استان را به دولت منتقل می‌کنند و انتظار داریم دولت به این مسأله به طور جدی ورود کند.

وی با بیان اینکه بیکاری برای جامعه آفت است، خاطرنشان کرد: هر چقدر با بیکاری مبارزه کنیم و سطح اشتغال را بالا ببریم سطح امنیت بالاتر رفته و از بزهکاری‌ و ناامنی‌ها کاسته می‌شود.

دولت به وعده اشتغال جوانان عمل کند

ساعدی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ ماه از عملکرد دولت سیزدهم گذشته، تیم دولت به مشکلات مردم خوزستان واقف هستند و طی سفری که آقای رییسی به خوزستان داشتند، خوزستان را یک استان استراتژیک، با ظرفیت و قابلیت‌های بالا و البته محروم تلقی کردند.

وی با اشاره به وعده‌های دولت در مسئله اشتغال جوانان اظهار کرد: مردم به انتظار نشسته‌اند تا ببینند که دولت سیزدهم که دولت انقلابی است برای حل مشکل جوان‌ها در جهت اشتغال و محرومیت عمرانی، توسعه اقتصادی چه برنامه‌هایی دارد.

تامین امنیت مطالبه جدی خوزستانی‌ها از دولت

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه همچنین با بیان اینکه همه‌ی شهرهای خوزستان به امنیت نیاز دارند، گفت: همیشه در جلسات مجمع با مسئولان استانی و حتی کشوری مطرح می‌شود که تأمین امنیت شهروندان در استان خوزستان از اولویت‌های مطالبات مردم شریف خوزستان است و تامین آن به عنوان مهم‌ترین شاخصه برای شهروندان، بر عهده دولت است.

وی افزود: اگر احساس امنیت مردم خوزستان در سطح پایین باشد اثر مستقیمی بر زندگی و توسعه عمرانی اقتصادی و صنعتی خواهد گذاشت. امروز نمایندگان، مسئولان اجرایی خوزستان و مردم مطالبه جدی از دولت باب امنیت شهروندان دارند.

ساعدی ادامه داد: همه‌ی شهروندان ایران به ویژه مرزنشینان و مردم خوزستان مطالبه خود را از دولت در خصوص تأمین امنیت خواستار هستند. از جمله جمع‌آوری سلاح‌ها، جلوگیری از تیراندازی‌ها، سرقت‌های مسلحانه و جلوگیری از بزه‌های نامتعارفی که در سطح و حاشیه شهرها استان خوزستان صورت می‌گیرد.