آیین گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در اهواز برگزار شد
آیین گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در اهواز برگزار شد

آمریکا در همه جای جهان جنایت و فجایع انسانی می‌آفریند و بعد با وقاحت از حقوق بشر دم می‌زند.

 آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالروز شهدای مظلوم هفتم تیر ۱۳۶۰ که در جریان آن ۷۲ نفر از یاران انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند روز سه شنبه در مجموعه یادمانی فرهنگی شهید علی هاشمی در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین حجت الاسلام احمدرضا جاجتی از اساتید حوزه علمیه اهواز در سخنانی ضمن تجلیل از مقام والای آیت اله شهید بهشتی و دیگر شهدای این فاجعه گفت: دشمنان به غلط تصور می کردند با از میان برداشتن چهره های موثر در انقلاب اسلامی ، نظام برآمده از اراده ملت ایران سرنگون خواهد شد ولی جهانیان مشاهده کردند این جنایت نه تنها خللی در عزم استوار ملت ایران ایجاد نکرد بلکه سبب تثبیت انقلاب اسلامی و شتاب گرفتن حرکت ملت در مسیر رسیدن به آرمان های اصیل اسلامی شد.

وی با اشاره به جنایت منافقین در به شهادت رساندن بیش از ۱۷هزار نفر از مردم کوچه وبازار، مسوولان و امامان جمعه و جماعات پس از اعلام اقدام مسلحانه این گروهک ملحد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ ادامه داد: هم اکنون نام و نشانی از منافقین روسیاه نمانده و به زباله دان تاریخ سپرده شدند.

وی از سه نماینده شهید استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی شهیدان علیرضا چراغ زاده دزفولی، سید محمد جواد شرافت و حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش، در فاجعه هفتم تیر تجلیل و یاد آنان را گرامی داشت.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه با بیان اینکه بصیرت و هوشیاری ملت ایران و امام راحل (ره) باعث رسوایی منافقین شد گفت:جنایات گروهک منافقین پرده از چهره کریه آنان برداشت و در اوج موشک باران شهرها در جنگ تحمیلی به دامان صدام رفتند و در خدمت ارتش بعثی عراق قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران همچنان با تاکتیک های جدید ادامه دارد افزود: مهمترین وظیفه در این برهه از زمان جهاد تبیین است تا وقایع وارونه جلوه داده نشوند.

استاد حوزه علمیه اهواز ادامه داد: هرچه پیشرفت ملت ایران بیشتر باشد هجمه ها علیه نظام اسلامی بیشتر می‌شود ولی ایران اسلامی با بهره گیری از مولفه های قدرت ، در حال تبدیل شدن به امپراتوری معنوی در جهان است.

وی ناامید کردن ملت را از توطئه‌های دشمن و عوامل داخلی آن بیان کرد و افزود:دشمن در جنگ نرم نیز شکست خواهد خورد؛ این وعده الهی است که خدا مومنان را پیروز می‌کند.

حجت الاسلام حاجتی با تشریح هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت:آمریکا در همه جای جهان جنایت و فجایع انسانی می‌آفریند و بعد با وقاحت از حقوق بشر دم می‌زند.

ششم تیر سالروز سوء قصد به حضرت آیت اله خامنه‌ای تا ۱۲ تیر سالروز سرنگونی هواپیمای مسافری توسط ناوگان دریایی آمریکا هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگداری شده است.