مشکل سازه، علت ریزش سیلوی حمیدیه است
مشکل سازه، علت ریزش سیلوی حمیدیه است
در برآورهای اولیه از علت ریزش سیلوی 30 هزار تنی شهرستان حمیدیه مشخص شد علت اولیه ریزش سیلو،مشکل سازه آن بود است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در برآورهای اولیه از علت ریزش سیلوی ۳۰ هزار تنی شهرستان حمیدیه مشخص شد علت اولیه ریزش سیلو،مشکل سازه آن بود است.

به گزارش کاوش اخبار بخ نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، ریزش قسمتی سیلوی ۳۰ هزار تنی حمیدیه متعلق به بخش خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

گندم زیادی تلف نشد

عبدالزهرا سواری مالک این سیلو در تشریح چگونگی ریزش سیلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: صبح امروز در حالی که کارگران در حال بارگیری گندم برای شرکت آرد خوزستان بودند صدایی نه چندان بلند توجه ما به خودش جلب کرد.

وی افزود: کارگران بدون درنگ از کارگاه که در فاصله یک تا دو متر از سیلو قرار دارد خارج و به سمت سیلو رفتند که متوجه شدند سیلو از کف ابتدا ریزش و سپس از بالا به سمت پایین فرو ریخت.

مالک سیلو گفت: اکنون برای صحبت با مهندس اجرای سازه در سیلو به اهواز آمده‌ام که قرار است با هیئت فنی و کارشناسان خود به محل حادثه رفته و علت را بررسی کنند.

سواری با بیان اینکه به هیچ کدام از کارگران آسیبی نرسیده است، بیان کرد: خسارت زیادی به گندم وارد نشده و منتظر هستیم کار کارشناسی گروه فنی که به پایان برسد که گندم را بارگیری و به سیلوی شهید رجائی که دولتی هم هست منتقل شود.

مشکل ریزش از سازه است

جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه به نظر می‌رسد علت اولیه ریزش سیلوی ۳۰ هزار تنی حمیدیه مشکل سازه آن بود است، اظهار کرد: این حادثه باید توسط کارشناسان فنی و مشاور سیلو این حادثه آسیب شناسی شود.

وی افزود: در خوزستان ۲۲ سیلو متعلق به بخش خصوصی بوده و بر اساس قرارداد آن‌ها را اجاره می‌کنیم به همین دلیل اگر به گندم‌های ذخیره شده ما خسارتی وارد شود خسارت آن را از بخش خصوصی می‌گیریم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان هنوز برآورد اولیه از میزان خسارت نشده است اما در صورت خسارت بیمه پرداخت خواهد کرد.

تلفات جانی نداشتیم

عدنان الوان‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه ین سیلو در حوزه بخش خصوصی است، اظهار کرد: یکی از کندو‌های سیلو ریزش کرد که تلفات جانی هم نداشت.

وی افزود: قرار است ظرف امروز، فردا گندم‌ها از محوطه سیلو جمع‌آوری به مکان دیگری منتقل شوند که برای ارسال به استان‌های دیگر آماده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سیلوی ۳۰ هزار تنی حمیدیه متعلق به بخش خصوصی که به نظر می‌رسد حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تن گندم متعلق به اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در کندوی فرو ریخته آن نگهداری می‌شد.

شهرستان حمیدیه یک منطقه حاصلخیز و کشاورزی است که در ضلع جنوب غربی اهواز قرار دارد.