بیانیه علوم پزشکی اهواز در پی تعرض به رئیس این دانشگاه
بیانیه علوم پزشکی اهواز در پی تعرض به رئیس این دانشگاه

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پی اتفاقات رخ داده برای رئیس این دانشگاه همزمان با بازدید وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از یکی از بیمارستان های اهواز بیانیه ای منتشر کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پی اتفاقات رخ داده برای رئیس این دانشگاه همزمان با بازدید وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از یکی از بیمارستان های اهواز بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش کاوش، ظهر دیروز جمعه همزمان با بازدید وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان های خوزستان به منظور بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران، فردی که دارای مدرک دامپزشکی است، به سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که در حال ویزیت بیماران بود حمله ور شد و وی را مضروب کرد.

این اقدام غیراخلاقی با واکنش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقامات انتظامی همراه مواجه شد و فرد متخلف به سرعت بازداشت شد.

در این بیانیه آمده است : شخص بازداشت شده در ماه های گذشته به دلیل انتشار مطالب موهن در فضای مجازی و تخلفات متعدد اداری از سوی هیات رسیدگی به تخلفات دانشگاه مجرم شناخته شده بود و برای وی احکامی در این زمینه صادر شده است.

بنا به اعلام این روابط عمومی، این قدام علیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راستای تلافی از احکام قانونی صادره و کاملا شخصی بوده و برخلاف ادعای رسانه های بیگانه هیچ ارتباطی به اعتراض به اطلاعات مربوط به حوزه سلامت نداشته است.

در ادامه بیانیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمده است ،این حرکت زشت و از پیش طراحی شده که در پی از دست رفتن برخی منافع مالی و با هدایت برخی عوامل پشت پرده و مافیایی در حوزه علوم پزشکی انجام و با هماهنگی با خارج از کشور به سرعت مورد سواستفاده برخی رسانه های معاند نیز قرار گرفت نشان از عمق خطر افراد منفعت طلب و قدرت طلب در حوزه سلامت دارد که حاضرند به پزشک ایثارگر و زحمتکش خوزستانی که در یک سال و نیم اخیر برای حفاظت از سلامت مردم از جان مایه گذاشته است حمله فیزیکی کنند.

در انتهای این بیانیه آمده است، در حالیکه خوزستان امروز شادمان از سفر سیدمحرومان بود و اقدام مثبت و انقلابی دولت مردمی باعث تزریق امید به مردم شده، چنین اقدام زشت و تاسف باری که با اعتراض اعضای سازمان نظام پزشکی خوزستان، پزشکان و کادر درمان نیز همراه شد باعث ناراحتی گروه های مختلف مردم و مدافعان سلامت شده است که امیدواریم مقامات قضایی با رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده این فرد متخلف؛ موجبات صیانت و حفاظت از جایگاه مدافعان سلامت را فراهم آورند.

روسای دانشگاه های علوم پزشکی خوزستان تعرض به مدافعان سلامت را محکوم کردند

روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی آبادان، دزفول، شوشتر و بهبهان نیز در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اتفاق رخ داده در بازدید اخیر وزیر از مراکز بهداشتی درمانی خوزستان واکنش نشان داده و هتک حرمت مدافعان سلامت را محکوم کردند.

در این نامه آمده است: حدود ۲ سال است که مدافعان سلامت در امواج سهمگین توفان بلای ویروس منحوس کرونا با تمام توان و با جان و دل در تلاش اند.روزها و شب های بسیاری با فشار روحی و استرس شدید و مایه گذاشتن از تمام قوای ذهنی، جسمی و مالی برای آنان سپری شده و بسیاری از این مدافعان سلامت چه در حوزه مدیریتی و چه در واحدهای عملیاتی، اداری، مالی و خدماتی در میدان کارزار با این بلای خانمان سوز در حال کمک به مردم بوده اند.

در ادامه این نامه آمده است : دکتر “فرهاد ابول نژادیان” رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شخصیتی عملگرا، پرتلاش، دلسوز و مدیری توانمند و لایق است که در ایجاد هماهنگی مدیریت کرونا در استان خوزستان به عنوان دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا نقش بی بدیلی ایفا کرده است.

روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان در این نامه حمایت خود را از رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و تلاش های همه جانبه وی اعلام کرده و ضمن محکوم کردن حرکات سیاسی غیرمنصفانه آمیخته با هتک حرمت به مدافعان سلامت ، این هتاکی را نادیده انگاشتن زحمات بی شائبه و تلاش های ارزشمند آنان عنوان کردند.

این نامه به تایید دکتر شکرالله سلمان زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دکتر علی قمیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دکتر مجتبی کلانتر رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر و دکتر رمضان احدی رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان رسیده است.