اعتبارات لازم و کافی در اختیار آبفا قرار داده شده، به قول خود عمل کنند/ تعویض پمپ یک روز کار دارد اما سه هفته است در روستاهای حمیدیه انجام ندادند
اعتبارات لازم و کافی در اختیار آبفا قرار داده شده، به قول خود عمل کنند/ تعویض پمپ یک روز کار دارد اما سه هفته است در روستاهای حمیدیه انجام ندادند

اعتبارات لازم و کافی در اختیار آبفا قرار داده شده است و از سوی دیگر ما مشکلات آب و فاضلاب را اولویت اول خود قرار دادیم لذا انتظار داریم که مسئولان آبفای استان به قول خود عمل کنند چرا که مردم با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند.

استاندار خوزستان گفت: لازم است برای هماهنگی بیشتر بین بهداشت و آبفای استان در رسیدگی به وضعیت آب روستایی، یک کارگروه تشکیل و کیفیت آب آشامیدنی اصلاح شود تا به حد استاندارد نزدیک‌تر شویم.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد:نقاط بحرانی مدنظر بهداشت باید به آبفا اعلام شود و به صورت مشترک بازدید میدانی صورت گیرد. همچنین برای اینکه نظرها یکسان شود لازم است که یک هماهنگی بین ۲ طرف صورت گیرد، دستگاه های اجرایی باید به موقع وارد عمل شده و کار را انجام دهند در غیر این صورت ناکارآمدی آنها را نشان می‌دهد.

وی گفت: در مواردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه مکرر مشکلات آبفای شهرستان‌های استان را از طریق مختلف به ما اعلام می‌کنند لذا انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی قبل از بیان مشکلات آنها را برطرف کنند.

استاندار خوزستان افزود: بزرگترین مشکل را در خوزستان در بحث آبفا داریم و از آنجا که سلامت مردم در میان است باید مسوولان این حوزه در جلسات مرتبط حضور داشته باشند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: سه هفته پیش قرار شد کار تعویض پمپ برای آبرسانی به روستاهای حمیدیه انجام شود اما تاکنون صورت نگرفته است در حالی که کار یک روز است همچنین تعدادی روستا زیرپوشش آبفا خوزستان هستند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود، معتقدیم وقتی قولی داده می‌شود باید همان روز انجام شود تا نارضایتی مردم را به همراه نداشته باشد.

سلیمانی دشتکی گفت: اعتبارات لازم و کافی در اختیار آبفا قرار داده شده است و از سوی دیگر ما مشکلات آب و فاضلاب را اولویت اول خود قرار دادیم لذا انتظار داریم که مسئولان آبفای استان به قول خود عمل کنند چرا که مردم با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند.

وی افزود:با توجه به نزدیکی پاییز، باید مشکلات آب و فاضلاب شهرهای خوزستان هر چه سریعتر برطرف شود. لازم است که در آمار، تنها حوزه روستایی زیرپوشش آبفا اعلام شود و روستاهایی که زیرپوشش آبفا نیستند باید امور روستایی استان پاسخگو باشد.

سلیمانی دشتکی خطاب به مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: انتظار داریم که تا هفته دولت امسال مشکل پمپ آب روستاهای حمیدیه برطرف شود.