8 نکته ای که در اولین مناظره ثابت شد
8 نکته ای که در اولین مناظره ثابت شد

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه یک سیما پخش شد؛ مناظره ای که 5 کاندیدای اصولگرا به همتی حمله می کردند و مهرعلیزاده هم به رئیسی.

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه یک سیما پخش شد؛ مناظره ای که 5 کاندیدای اصولگرا به همتی حمله می کردند و مهرعلیزاده هم به رئیسی.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از عصر ایران؛ به نظر می رسد در این مناظره، چیزهای زیادی اثبات شد، از جمله:

1 – در این مناظره ثابت شد که هیچ کدام از کاندیداها ، از رئیسی و جلیلی و رضایی و قاضی زاده و زاکانی تا همتی و مهرعلیزاده، نقشی در وضع موجود نداشته اند، حتی اگر رئیس قوه و رئیس بانک و نماینده و … بوده اند یا هستند! گو این که آنها همین دیشب با یک ون هفت نفره، از مرز بازرگان وارد کشور شده و مستقمی رفته اند استودیوی مناظرات!

2 – در این مناظره ثابت شد که از نظر آقایان رئیسی و جلیلی و رضایی و قاضی زاده و زاکانی، قبل از دولت روحانی، ایران گل و بلبل بود و همه مشکلات از گرانی و تورم و تحریم و … فقط و فقط در این 8 سال رخ داده اند.

3 – در این مناظره ثابت شد چه کسانی پوششی اند و چه کسانی نیستند (این را از تقسیم کار بین برخی کاندیداها می شد فهمید).

4 – در این مناظره ثابت شد اصولگرایان “مرگ بر آمریکا“گو، اساساً آمریکا را دشمن ایران نمی دانند و از نظر آنها، این همتی بود که برجام را پاره کرد و تحریم ها را برگرداند نه “دونالد جی ترامپ”!

5 – در این مناظره ثابت شد که باید در فرایند تحصیلات مسؤولان که ماشاء الله همه شان هم “دکتر” شده اند، تجدید نظر کرد و مثلاً از آنها پرسید: مگر نه این است که طبق قانون، تحصیلات در دوره دکتری همزمان با اشتغال به کار غیرقانونی و ممنوع است. چطور همه تان با آن همه پست و سمت، دکترا گرفتید؟ وقتی دکترایتان غیر قانونی است، چگونه می خواهید به عنوان رئیس جمهور، پاسدار قانون اساسی باشید.

6 – در این مناظره ثابت شد می توان با جادوی کلمات، اتهامات خود را افتخارات جلوه داد و توپ را به زمین دیگران انداخت.

7 – در این مناظره ثابت شد که می توان مشتی شعار را به عنوان برنامه به خلق الله داد و مثلاً گفت برنامه من این است که با فساد و گرانی مبارزه کنم. حتی می شود به عنوان چاشنی، چند تا نمودار هم نشان داد!

8 – در این مناظره ثابت شد که چه کسانی می خواهند مردم بیایند و چه کسانی از آمدن مردم می ترسند و معلوم شد که اگر مردم با صندوق – که تنها بازمانده آنها برای اثر گذاری است – قهر کنند، کشور دست چه “اخلاق“ی خواهد افتاد