هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان
هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر پنجشنبه چهاردهم اسفندماه ، سامانه بارشی جدیدی با ویژگی‌هایی همچون، رگبار و رعدوبرق ، تند باد لحظه‌ای و وزش باد متوسط تا نسبتا شدید ، با احتمال تگرگ و برف در ارتفاعات ، استان خوزستان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری […]

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر پنجشنبه چهاردهم اسفندماه ، سامانه بارشی جدیدی با ویژگی‌هایی همچون، رگبار و رعدوبرق ، تند باد لحظه‌ای و وزش باد متوسط تا نسبتا شدید ، با احتمال تگرگ و برف در ارتفاعات ، استان خوزستان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری با اعلام این خبر افزود: این سامانه بیشتر در مناطق شمال شرق ، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری ، احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای به همراه رعد و برق در قسمت‌های جنوب غربی و مرکزی استان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه زمان پایان فعالیت سامانه ورودی به استان ، اواسط جمعه پانزدهم اسفند خواهد بود اظهار داشت: به علت احتمال بروز شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی ، همچنین احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد، طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار سطح نارنجی هواشناسی اعلام می‌گردد.

سبزه زاری، کنترل و بازگشایی آب رو‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات و به کارگیری تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، تگرگ ، وزش باد و صاعقه را ضروری خواند.