جزئیات اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان اعلام شد .

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در این طرح ۲۵۰۰ نفر با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی، به درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل دست پیدا می‌کنند.

سیدعلیرضا علوی با بیان اینکه اجرای این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شد افزود : شناسایی، توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار از طریق این مجموعه انجام می شود.

وی با بیان اینکه این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان اجرا می‌شود گفت : این طرح شامل سه فاز “تحقیقات بر مشاغل مزیت دار استان” (فاز اول)، “شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان” (فاز دوم) و “اتصال به بازار” (فاز سوم) است .

علوی افزود: علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن در استان محل تقاضا، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی، بیمه روستایی و بیمه عشایری دارند منعی در ثبت نام ندارند.) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir در این طرح شرکت کنند.

وی گفت: همچنین در راستای اجرای فاز اتصال به بازار، جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌هایی با مکان بازار‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی برای راه اندازی ، غرفه‌ی اختصاصی رایگان در فضای مجازی با چهار شرکت منعقد کرده است.