«جان پدر کجاستی؟» ؛ از هشتگ غم انگیز ایرانی‌ها تا بنرهای همدردی شهرداری تهران
«جان پدر کجاستی؟» ؛ از هشتگ غم انگیز ایرانی‌ها تا بنرهای همدردی شهرداری تهران

«جان پدر کجاستی» پیامک یک پدر که پس از ۱۴۲ بار تماس به گوشی فرزندش ارسال شد، این روزها بر غم و همدردی ایرانی و افغانستانی افزوده و واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است.

به گزارش کاوش به نقل از همشهری آنلاین، در چند روز اخیر این جمله دائما در فضای مجازی تکرار می‌شود: «جان پدر کجاستی؟» این سوالی است که تا همیشه بی‌پاسخ خواهد ماند. طبق اعلام دو منبع آگاه به رویترز، در افغانستان شمار قربانیان حمله تروریستی به دانشگاه کابل در روز دوشنبه به ۳۵ نفر رسید.

این روزها که مردم افغانستان در ماتم ملی شهدای دانشجو در دانشگاه کابل لباس غم بر تن دارند، پیامک «جان پدر کجاستی» زبانی برای بیان غم همدردی شده است. «جان پدر کجاستی؟» پیامک پدری است که پس از ۱۴۲ بار تماس به گوشی دخترش برای اطلاع از وضعیت او ارسال شد و پاسخی نداشت. این پیام دردناک، این روزها به هشتک غم انگیزی در توئیتر تبدیل شده است.

این هشتک موجی از ابراز همدری را بین کاربران ایرانی و افغانستان ایجاد کرده است و مردم ایران نیز با شیوه‌های مختلف از جمله برپایی بنر با عنوان جان پدر کجاستی، ابراز غم شریکی کرده‌اند.

شهرداری تهران در اقدامی شایسته جهت همدردی با شهدای دانشگاه کابل بنرهایی را با عنوان «جان پدر کجاستی؟ با تو همدردیم ای همسایه» در سطح شهر نصب کرده است. تصویر این بنر در ابتدا متن قابل مشاهده است.

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای به واقعه دانشگاه کابل کرده‌اند و با ابراز غم شریکی با مردم افغانستان همدردی کردند.

حمله مهاجمان گروه تروریستی داعش دوشنبه ۱۲ آبان ماه به دانشگاه کابل بیش از ۲۳ کشته و دستکم ۳۲ زخمی برجا گذاشت که انتقادهای زیادی را در داخل و خارج افغانستان برانگیخت.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در ایران از جمله دانشگاه علامه طبابایی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، شیراز، اصفهان، گیلان و علوم پزشکی مشهد و برخی دیگر از دانشگاه‌ها علاوه بر صدور بیانیه در محکومیت این حمله، با روشن کردن شمع یاد دانشجویان کابل را گرامی داشتند.