افزایش شیوع کرونا با الگوی ابتلای خانوادگی/ شهرهای قرمز خوزستان
افزایش شیوع کرونا با الگوی ابتلای خانوادگی/ شهرهای قرمز خوزستان

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مصونیت از کرونا نیاز به تغییر سبک زندگی دارد و شیوع این ویروس با الگوی ابتلای خانوادگی در حال افزایش است.

به گزارش کاوش، دکتر فرهاد ابول نژادیان روز جمعه در توییتی نوشت: با توجه به تغییر الگوی انتشار ویروس، اکنون علاوه بر جامعه و سطح شهر باید با کرونا در خانه هم بجنگیم. ضروریست در این روزها میهمانی و مسافرت لغو شود و بلافاصله بعد از حضور در خانه دست‌ها و وسایل ضد عفونی شوند. به محض علامت‌دار شدن یک نفر ، اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد انجام گیرد.

وی افزود: سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای گروه‌های پرخطر هستند که حتی در خانه نیز باید مراقب سلامت آنها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین در یک برنامه تلویزیونی گفته است: با تداوم وضعيت قرمز روزانه بين ٨٠ تا ١٠٠ بيمار كرونايی در استان بستری می‌شوند.

دکتر ابول نژادیان تصریح کرد: بر اساس آخرین وضعیب بیماران بستری در استان، در حال حاضر شهرهای اهواز، بهبهان، آغاجری، امیدیه، آبادان، دزفول، رامهرمز و مسجدسلیمان شهرهای قرمز استان هستند.

وی عنوان کرد: بر این اساس ایذه، باغملک و هفتکل که هفته گذشته قبل در وضعیت قرمز قرار داشتند از حالت قرمز خارج و دزفول و رامهرمز که وضعیت نارنجی بودند؛ قرمز شدند.