عدم همگرایی بین برخی نمایندگان استان موجب شد ریاست کمیسیون انرژی را از دست دهیم/ تمام مشکلات خوزستان علت العللی دارد به نام ” سوء مدیریت مزمن”/ دبیرخانه ای جهت رسیدگی به دغدغه های کلان استان تشکیل می دهیم/ ارتقای نیروهای کارآمد و متخصص استان و انتقال آن ها به مرکز/ ارائه طرحی عملیاتی برای حل مشکلات اصحاب رسانه خوزستان
عدم همگرایی بین برخی نمایندگان استان موجب شد ریاست کمیسیون انرژی را از دست دهیم/ تمام مشکلات خوزستان علت العللی دارد به نام ” سوء مدیریت مزمن”/ دبیرخانه ای جهت رسیدگی به دغدغه های کلان استان تشکیل می دهیم/ ارتقای نیروهای کارآمد و متخصص استان و انتقال آن ها به مرکز/ ارائه طرحی عملیاتی برای حل مشکلات اصحاب رسانه خوزستان

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: همگرایی نمایندگان خوزستان نکته ای بسیار اساسی و مهم است چراکه در انتخابات هیات رییسه و کمیسیون های مجلس یازدهم عدم همگرایی بین برخی نمایندگان استان موجب شد ریاست کمیسیون انرژی را از دست دهیم. به گزارش کاوش، شبیب […]

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: همگرایی نمایندگان خوزستان نکته ای بسیار اساسی و مهم است چراکه در انتخابات هیات رییسه و کمیسیون های مجلس یازدهم عدم همگرایی بین برخی نمایندگان استان موجب شد ریاست کمیسیون انرژی را از دست دهیم.

به گزارش کاوش، شبیب جویجری عصر روز سه شنبه (۱۸ شهریورماه) در هم اندیشی با اصحاب رسانه در محل تالار روزنامه اقتصاد بومی اظهار داشت: بنده برای ایجاد بسترهای مناسب جهت افزایش همگرایی بین نمایندگان پیگیری خواهم داد و حتی در نظرم دارم برنامه ای را تدوین کنیم که برای خردادماه سال آینده که باز هم انتخابات هیات رییسه و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد نمایندگان خوزستان حداقل در دو کمیسیون در هیات رییسه عضویت داشته باشند.

وی ادامه داد: استان خوزستان مشکلات عدیده ای دارد و دچار پارادوکس است زیرا با وجود منابع و ثروت بسیار این حجم از توسعه نیافتگی و ضعیف بودن در شاخص های مختلف توسعه ای در آن دیده می شود که این مساله در اذهان عمومی تناقض ایجاد کرده است.

مدیریت عالی خوزستان کارآمدتر باشد

نماینده ی دوره ی هفتم و هشتم مجلس در حوزه انتخابیه ی اهواز اذعان کرد: معتقدم تمام مشکلات خوزستان علت العللی دارد به نام ” سوء مدیریت مزمن” در استان که برای حل این مساله باید مدیریت عالی استان را ارتقا ببخشیم.

جویجری با اشاره به اینکه مقصود بنده هیچ دوره ی خاصی از مدیریت نیست زیرا سوء مدیریت مزمن در طول زمان به وجود آمده است، تصریح کرد: باید مدیریت عالی خوزستان از قبل کارآمدتر، کلان نگر تر باشد و همچنین روحیه ی عدالت محوری و جهادی بیشتر از گشته در آن متجلی باشد.

در چه صورت رتبه ی خوزستان در شاخص های توسعه یافتگی ارتقا می یابد

وی اضافه کرد: زیرا با مدیریت عادی و کند مشکلات خوزستان قابل حل و پیگیری نیستند، اگر ما توانستیم این ارتقاء را داشته باشیم و به علت العلل بپردازیم می توانیم امید داشته باشیم که رتبه ی استان در شاخص های توسعه یافتگی متناسب با شأن خوزستان شود در غیر این صورت همچنان همین وضعیت ادامه پیدا کرد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز بیان کرد: در این شرایط از آن جایی که سرعت مشکلات از سرعت آبادانی و عمران بیشتر است انباشت معضلات را بیشتر خواهیم داشت و شاهد پیامدهای زیانباری در استان خواهیم بود، همان طور که در حال حاضر نیز وجود دارند.

جویجری خاطرنشان کرد: راهکار درمان مشکلات خوزستان به دو دسته تقسیم می شود؛ یک، راه حل های ریشه ای و طولانی مدت و دوم راهکارهای تسکینی و کوتاه مدت. راه حل تسکینی نمی تواند جایگزین راهکار ریشه ای و اساسی را بگیرد اما نماینده ی در تراز شهرستان اهواز و استان خوزستان باید همزمان دو راه حل را دنبال کند.

وی تاکید کرد: نمایدنگان در شهرهای کوچک و شهرستان هایی که مردم از ناکارآمدی مسئولان رنج می برند مجبور هستند از راه حل های تسکینی و کوتاه مدت همزمان با راهکارهای ریشه ای و طولانی مدت استفاده کنند.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز اذعان کرد: بنده در صورت موفقیت در انتخابات  پیش رو تمام هم و غم خود و همه ی تجارب و اعتبارات کسب کرده در ادوار گذشته ی مجلس را برای دنبال کردن هر دو شیوه ی راهکارها به کار خواهم بست.

فرمولی برای همگرایی مدیران استانی با مسئولان در مرکز/ تشکیل دبیرخانه ای جهت رسیدگی به دغدغه های جدی و کلان خوزستان

به گزارش کاوش، جویجری در ادامه ی ارائه ی اهم برنامه های خود در خصوص ایجاد همگرایی بین مسئولان درون استانی و برون استانی ساکن در مرکز اظهار کرد: این امر با یک فرمول اجرایی می شود و آن تشکیل دبیرخانه ای جهت رسیدگی به دغدغه های جدی و کلان استان خوزستان مانند مباحث بیکاری و انتقال آب است که در این صورت بسیاری از کارهای بزرگ را می توان انجام داد، ما آمادگی اجرایی کردن این کار را داریم تا بتوانیم از این هم افزایی ها و ظرفیت ها استفاده کنیم.

ارتقای نیروهای کارآمد و متخصص استان و انتقال آن ها به مرکز

وی عنوان کرد: طرح دوم بنده ارتقای نیروهای کارآمد، متعهد و متخصص استان خوزستان و انتقال آن ها به مرکز است، به این صورت که هر ۱۸ نماینده ی خوزستان ۱۰ نفر از زبده ترین، متخصص ترین و متعهدترین نیروهای ادارات حوزه انتخابیه ی خود را معرفی کنند، به این صورت در چهار سال دوره ی مجلس ۱۸۰ نفر به مرکز معرفی می شوند که برای این کار هیات پیگیری تشکیل خواهد شد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: این کار باعث ارتقای نیروهای درون استانی می شود و در نهایت جایگاه آن ها در وزارتخانه ها تقویت خواهد شد، همچنین این پیام به مردم مخابره می شود که نمایندگان آن ها در عمل همگرایی خود را افزایش داده اند.

جویجری در رابطه با طرح پیشنهادی سوم افزود: ما چهره های فرهیخته، متخصص و دانشمندی از جمله نمایندگان ادوار گذشته ی مجلس شورای اسلامی در استان داریم که این افراد حدود ۱۳۰ نفر هستند و می بایست از ظرفیت ها و پتانسیل های آن ها استفاده کرد، همچنین باید تمام نمایندگان را در مرکز تقویت کرد و در صورت راه یابی به مجلس این موارد را دنبال خواهم کرد.

طرحی عملیاتی برای خبرنگاران

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در صورت موفقیت در انتخابات مجلس یازدهم به صورت ماهانه نشستی با اصحاب رسانه برای حل مشکلات صنفی این قشر برگزار خواهم کرد و مسائل را براساس اولویت ها مطرح می کنیم.

به گزارش کاوش، نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت اظهار کرد: صورت راه یابی به مجلس در رابطه بدون تعارف همانند یک کوه پشت اصحاب رسانه خواهم ایستاد و در صورت ایجاد موانع برای این قشر تصور می کنم آن مانع برای من ایجاد شده است و مساله را پیگیری خواهم کرد.

جویجری افزود: در هر موضوعی از جمله در مباحث حقوقی، رفاهی، امنیتی و انتظامی که مشکلاتی برای اصحاب رسانه به وجود می آید تقسیم کار انجام می شود و موارد را از مهرسال جاری تا خردادماه سال ۱۴۰۳ پیگیری می کنیم و ماهانه پیشرفت کار را در حوزه های مختلف رصد می کنیم.

وی  بیان کرد: در صورتی که مشکلات موجود مربوط به خلاء قانونی بود سعی می کنیم از طریق وزارت ارشاد لایحه ی قانونی به وجود آید در غیر این صورت کار ارائه ی طرح و پیگیری تصویب آن را انجام خواهیم داد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون عنوان کرد: اگر خلاء قانونی نیز وجود نداشت و مشکلات این صنف مربوط به سلایق مدیران و مسئولان بود سلایق را به نحوی تنظیم خواهیم کرد که حداکثر منافع را برای اصحاب رسانه به بار داشته باشد بعبارت دیگر سعی می کنیم سلایق در جهت تامین خواسته های اصحاب رسانه باشد.

تقویت اصحاب رسانه تقویت همه ی خوزستان است

جویجری تاکید کرد: تقویت اصحاب رسانه به عنوان زبان گویای مشکلات مردم در زمینه های مختلف و همچنین ارائه ی راه حل برای آن ها تقویت همه ی خوزستان است، این قشر از جامعه از بنده انتظار نداشته باشند تنها در استان آن ها را تقویت کنم بلکه انتظار داشته باشند در مرکز هم آن ها را تقویت کنم.