آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خوزستان
آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خوزستان

مدیر کل آموزش و پروش خوزستان گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امروز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خوزستانحضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و غلامرضا شریعتی استاندار در مدرسه امام هادی شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر نواخته شد. کورش مودت با تاکید بر اینکه امسال مبنای […]

مدیر کل آموزش و پروش خوزستان گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امروز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خوزستانحضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و غلامرضا شریعتی استاندار در مدرسه امام هادی شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر نواخته شد.

کورش مودت با تاکید بر اینکه امسال مبنای بازگشائی مدارس به صورت حضوری است، افزود: با اینحال برای هر کدام از پایه‌ها به شورای مدارس اختیاراتی داده شده است؛ چرا که سال جدید با تراکم کم دانش‌آموزی آغاز شود.

وی تصریح کرد: سال تحصیلی در مدارس روستایی و عشایری با تراکم جمعیتی کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، حضوری و با رعایت دستور العملهای بهداشتی آغاز می شود.

مودت گفت: در سایر مدارس که تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود دارد، شورای مدارس می‌توانند به صورت زوج و فرد، دانش آموزان را تقسیم کنند. به عنوان مثال یک کلاس با جمعیت ۳۰ نفره را به ۱۵ دانش‌آموز برسانند. همچنین شیوه‌نامه بازگشایی مدارس برای همه مدیران ارسال شده است که در صورت رعایت این شیوه‌نامه، می‌توان دغدغه والدین را کاهش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نگرانی والدین از بازگشایی مدارس عنوان کرد: در برگزاری امتحانات نهایی نیز والدین نگرانی داشتند اما امتحانات نهایی، استعداد‌های درخشان، مدارس نمونه دولتی، کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد برگزار شد.

وی ادامه داد: در دوران بعد از شیوع کرونا پنج آزمون مهم برگزار شد بدون اینکه گزارشی از یک مورد ابتلاء به این بیماری داشته باشیم.

منبع: صدا و سیما