کاهش شیب ابتلا به کرونا در خوزستان/ پنج بیمارستان استان از چرخه خدمات به بیماران کرونایی خارج شد
کاهش شیب ابتلا به کرونا در خوزستان/ پنج بیمارستان استان از چرخه خدمات به بیماران کرونایی خارج شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با کاهش شیب ابتلا به کرونا در خوزستان پنج بیمارستان استان از چرخه خدمات به بیماران کرونایی خارج شد.

به گزارش کاوش، دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار با بیان اینکه شیب ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته است، اظهار کرد: روز شنبه سومین بیمارستان اهواز از بیماران کرونایی تخلیه شد همچنین در هر کدام از شهرستان های بهبهان و ماهشهر نیز یک بیمارستان از چرخه ارائه خدمت به کرونا خارج شد.

وی بیان کرد: با کمک مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفته و بر اساس ارزیابی انجام شده ۶۲ درصد مردم خوزستان از ماسک استفاده می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازادامه داد: پلاسما درمانی به عنوان یک طرح تحقیقاتی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال بررسی است و نتایج خوبی به دست آمده است.

ابول نژادیان خاطرنشان کرد: استفاده از پلاسمای بیماران کرونایی در اهواز و آبادان شروع شده و در دزفول نیز بزودی آغاز می شود.

وی افزود: مهم ترین مشوق برای کادر درمان بیمارستان هایی که از ارائه خدمات کرونا خارج شدند دادن مرخصی و استراحت به کادر درمانی آنها است که دستور مرخصی به کادر درمان این بیمارستان ها صادر شده است.