هیچ صندوق خانگی مجوز نگرفته و در آینده نیز نمی توانند مجوز بگیرند/ فعالیت آن ها قانونی نیست و قرار هم نیست بشوند/ شرایط یکی از صندوق ها متفاوت است
هیچ صندوق خانگی مجوز نگرفته و در آینده نیز نمی توانند مجوز بگیرند/ فعالیت آن ها قانونی نیست و قرار هم نیست بشوند/ شرایط یکی از صندوق ها متفاوت است

فرماندار رامهرمز گفت: تا کنون هیچ کدام از صندوق های وام دهنده ی خانگی در رامهرمز مجوز نگرفته اند و در آینده نیز نمی توانند مجوز بگیرند بنابراین فعالیت آن ها غیرقانونی بوده و خواهد بود.

آرش قنبری روز دوشنبه 9 تبرماه در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص تعیین تکلیف صندوق های وام دهنده ی خانگی در شهرستان رامهرمز با اشاره به اینکه همچنان پیگیر این موضوع است، اظهار کرد: تاکید می کنم هیچ صندوق وام دهنده ی خانگی مجوزی نگرفته است و باتوجه به شرایط موجود بانک مرکزی نیز هیچ صندوقی نمی تواند مجوز بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع فعالیت این صندوق ها غیرقانونی هستند و قرارهم نیست فعالیت آن ها قانونی شود، افزود: صندوق ها حتما باید با اعضای خود تسویه کنند و وجوه آن ها را برگردانند.

سعی می کنیم مساله ی صندوق های خانگی قضایی نشود

فرماندار رامهرمز با اشاره به اینکه سعی می کنیم این موضوع قضایی نشود زیرا در این صورت روند کار متفاوت می شود، تصریح کرد: به صندوق داران اعلام کردیم لیست تمام اعضای خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند تا در فرمانداری تیمی متشکل از دادگستری، اداره ی اطلاعات و دستگاه های نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی این لیست را بررسی کنند و در صورت تایید، لیست در اختیار دادستان قرار گیرد که دستور پرداخت وجوه اعضا از محل حساب های مسدود شده صادر شود.

قنبری در رابطه صندوق خانم حسینی که بیشترین عضو را دارد، عنوان کرد: شرایط این صندوق متفاوت است و در حال پیگیری از طریق یکی از بانک ها هستیم تا از این راه اقداماتی در رابطه با صندوق این خانم انجام شود.

بازداشت یکی از صندوق داران

وی اضاقه کرد: دستگاه قضا به موضوع یکی از صندوق داران به دلیل عدم همکاری وی و شکایت های بسیاری که از سوی مردم داشت ورود پیدا کرد و آن فرد را بازداشت کرد.