خودکشی نافرجام یک جوان و مجروح شدن مامور ناجا در اهواز
خودکشی نافرجام یک جوان و مجروح شدن مامور ناجا در اهواز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت : اقدام جوان ۲۸ ساله‌ای که از طریق انفجار گاز در منزل مسکونی قصد خودکشی داشت، توسط نیروهای آتش‌نشان و پلیس ۱۱۰ ناکام ماند اما یکی از ماموران انتظامی در جریان امداد ،با سلاح سرد مجروح شد.

ابراهیم قنبری بامداد یکشنبه درخصوص این حادثه اظهار داشت : ساعت ۲۲:۳۲ دقیقه شامگاه شنبه گزارش یک اقدام به خودکشی و تهدید به انفجار خانه در منطقه کیان‌آباد به این سازمان اعلام شد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی با هماهنگی ستاد فرماندهی ۱۲۵ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود : در این حادثه جوانی ۲۸ ساله با بازکردن شیرگاز و تهدید به انفجار خانه، از ورود عوامل آتش‌نشانی و پلیس به خانه جلوگیری کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: این شخص به رغم گفت و گو با پلیس و نیروهای آتش‌نشان برای انصراف از اقدام خود قانع نشد و درجریان تلاش ماموران برای ورود به خانه یکی از نیروهای پلیس توسط این فرد با سلاح سرد مجروح شد.

وی تصریح کرد : این فرد با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی پلیس و آتش‌نشانی دستگیر و با ایمن‌سازی محیط شرایط به حالت عادی بازگردانده شد و فرد مورد نظر نیز در این حادثه توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

کارشناسان مسائل اجتماعی یکی از اصلی ترین عوامل اقدام به خودکشی را، تنش میان اعضای خانواده و بروز فشار عصبی، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌دانند که در سنوات گذشته حوادث تلخی را رقم زده است.

پارگی دیسک کمر مرد ۴۲ ساله را در ارتفاع گرفتار کرد

همچنین رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این خصوص گفت: ساعت ۲۲:۵۲ دقیقه شامگاه شنبه طی تماس با سامانه ۱۲۵ گزارش گرفتار شدن شخصی در ارتفاع اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: مرد ۴۲ ساله ای در حینکار روی کولردوتکه یک ساختمان بر اثر آسیب پارگی دیسک کمر، دیگر قادر به حرکت نبوده و در پشت بام مجتمع مسکونی گرفتار شده بود .

قنبری بیان کرد: خودرو امداد و نجات ۱۲۵ پس از رسیدن در محل، بلافاصله تجهیزات را برای پایین آوردن شخص از ارتفاع آماده کرد چرا که باتوجه به نوع مصدومیت این فرد قادر یه هیچ گونه حرکتی نبود.

وی تصریح کرد: مصدوم با استفاده از بسکت(سبد) و طناب از ارتفاع با احتیاط پایین آورده و به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.

منبع: ایرنا