اختصاص 6 میلیون تومان تسهیلات کرونا به رانندگان برون شهری خوزستان
اختصاص 6 میلیون تومان تسهیلات کرونا به رانندگان برون شهری خوزستان

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از تخصیص وام حمایتی به بیش از 6 هزار راننده بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان در ایام شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش کاوش، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونت توسعه اشتغال وزارت کار برای پرداخت وام حمایتی 6 میلیون تومانی به رانندگان حمل و نقل بین شهری مسافری (اتوبوس و سواری کرایه) در ایام شیوع کرونا توافق کردند.

وی با بیان اینکه این وام به رانندگان بخش حمل و نقل مسافر برون شهری دارای کد بیمه تخصیص می یابد، افزود: طبق درخواست وزیر راه و شهرسازی از وزارت رفاه مبنی بر حمایت از 113 هزار راننده حمل و نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوس و خودروهای سواری کرایه در ایام شیوع کرونا، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ ها موظف شدند فهرست نام و مشخصات رانندگان را بر اساس اطلاعات موجود در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طبق این مشخصات، تعداد 6 هزار و 174 راننده مسافر سواری، اتوبوس و مینی بوس برون شهری استان در ایام شیوع کرونا خوزستان به دفتر حمل و نقل معرفی شدند که ارسال پیامک دعوت به ثبت نام برای آنها ارسال می شود.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی این اداره کل، بهرامی نیا ادامه داد: وام 6 میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده یعنی اگر راننده‌ ای امروز ثبت نام خود را تکمیل کند اقساط او از مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی اذعان کرد: طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اقساط تسهیلات مورد نظر برای رانندگان بین شهری حدود ۲۸۰ هزار تومان است و برای راحت‌تر شدن دریافت این تسهیلات مصوب شده است که تنها تضمین درخواست شده از رانندگان از سوی بانک‌ های عامل چک یا سفته باشد.​