واکنش فرمانده انتظامی اهواز به ادعای بیشتر بودن تعداد مجروحین تجمع غیزانیه
واکنش فرمانده انتظامی اهواز به ادعای بیشتر بودن تعداد مجروحین تجمع غیزانیه

فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز ادعای افراد محلی مبنی بر بیشتر بودن تعداد مجروحین (از دو نفر اعلام شده) و مجروح شدن یک کودک توسط تیراندازی پلیس را تکذیب یا تایید نکرد و تنها به اینکه خواسته ی مردم این بخش بحق است اما باید از مجرای قانونی مطالبه شود و روش اعتراض آن ها اشتباه بوده است، بسنده کرد.

روز شنبه ی هفته ی جاری سوم خردادماه مردم بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز در اعتراض به عدم تامین آب شرب مورد نیاز اهالی این بخش و تداوم مشکل بی آبی دست به تجمع زدند و اعتراض آن ها تا جایی ادامه پیدا کرد که جاده ترانزیتی اهوازـ رامهرمز را برای مدتی مسدود کردند.

فرمانده انتظامی اهواز در مصاحبه ای در این خصوص گفته بود: پس از ورود ماموران پلیس برای بازگشایی جاده  تعدادی از تجمع کنندگان با سنگ و چوب به سوی ماموران حمله ور شدند و ۲ مامور پلیس را از ناحیه سر مجروح کردند.

وی افزود: پلیس با استفاده از سلاح ساچمه ای پلاستیکی ضد شورش دو نفر از تجمع کنندگان را  به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد و این افراد در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند.

غرابی عضو شورای روستای غیزانیه نیز در رابطه با این تجمع در مصاحبه ای گفته بود: روستای غیزانیه بزرگ حدود چهار هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک سوم جمعیت آن در تجمع حاضر بودند، در این تجمع کسی بازداشت نشده اما ۶ نفر از مردان معترض با تیراندازی پلیس، مجروح شدند (چهار نفر از ناحیه پا و ۲ نفر از ناحیه سر) که یک نفر از آنها پسر بچه بوده، اما تعداد دیگری هم در این تیراندازی مجروح شده بودند که به دلیل ترس از بازداشت مجروحیت خود را  اعلام نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: پلیس مدعی شده که تیراندازی به سوی مردم بعد از این اتفاق افتاد که مردم به سمت آنها حمله کرده و قصد بردن اسلحه مامور پلیس را داشتند اما ما این را قبول نداریم، کسی در روستا جسارت نمی‌کند که به ماموران نیروی انتظامی حمله کند.

فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار کاوش اخبار ادعای افراد محلی مبنی بیشتر بودن تعداد مجروحین (از دو نفر اعلام شده) و مجروح شدن یک کودک توسط تیراندازی پلیس را تکذیب یا تایید نکرد و تنها به اینکه خواسته ی مردم این بخش بحق است اما باید از مجرای قانونی مطالبه شود و روش اعتراض آن ها اشتباه بوده است، بسنده کرد.

سرهنگ دالوند اظهار کرد: همان روز با هدف متقاعد کردن مردم در بین تجمع کنندگان حضور پیدا کردم و با آن ها صحبت کردم که ماجرا مدیریت هم شد اما قضایایی پیش آمد که به دلیل محدودیت های امنیتی نمی توان آن ها را بیان کرد و باعث تیراندازی پلیس به سمت تجمع کنندگان شد.

وی در خصوص اینکه گفته می شود تعدادی از مجروحین به دلیل ترس از بازداشت مجروحیت خود را اعلام نکرده‌اند موضوع را تایید یا تکذیب نکرد و افزود: حتما متوجه شده اند که کارشان ( مسدود کردن جاده) غیرقانونی بوده که ترس از بازداشت داشته اند.

از روز سوم خردادماه تا کنون ویدیوهای مختلفی از تجمع مردم بخش غیزانیه، درگیری و تیراندازی به سمت آنها توسط پلیس و اعتراض های اهالی منطقه به مشکل آبرسانی به این بخش در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌ فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان شب گذشته با حضور در منزل آسیب‌دیدگان این تجمع از آن ها عیادت و دلجویی کرد.